Har en RTOS make sense?

F

foifsensej

Guest
Jeg arbejder på et projekt med en Philips LPC2148 controller (512K FLASH, 32K RAM).

Dette projekt handler om at måle og logge data i en ekstern flash.Der skal en masse beregning (FFT, etc.) skal gøres, og jeg er nødt til at håndtere 4 interfaces (SPI0 hurtigt -> Logger og måling, SP1 langsom -> I / O-Modul, UART0 hurtigt -> konfiguration og læs logger af PC , UART1 -> opdatere vist data om displaycontroller).

Er der nogen har erfaring med RTOS på en sådan ansøgning.Giver det mening at bruge en RTOS for dette?Jeg er ikke sikker på, at jeg kan håndtere alle 4 interfaces til tiden, på grund af overhead af en RTOS.RAM og FLAH bør være nok, ikke sandt?

Takket [foif] sensej

Det ikke skal være et endeligt svar.Giv mig lige en idé.(Det er en LPC2138 indtil LPC2148 er frigivet, naturligvis).Nogle links?

Hej

RTOS er et godt valg, men du ikke nødt til at bruge det, da det er lidt kompliceret

Hvis din processor er hurtig nok, du kan bruge en simpel gang pålægsmaskine fx bruge en timer til at tælle hver 1 ms

1) Skriv en funktion til colect & comper Grevens - time_out ()
2) skrive en funktion til sterch tiden ud
3) Er processen, når timeout udløber.

Alle de bedste

Bobi

Jeg tror, at hvis du bruger lidt tid på RTOS, vil du betale mindre tid på begæring kode.
Med en RTOS du bare tildele en prioritet til hver enkelt opgave, og hver enkelt opgave vil håndtere en proces.Du ikke nødt til at tænke for meget om timing.

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back