Har RF kredsløb behov CMFB kredsløb?

W

wccheng

Guest
Kære alle,

Jeg har set, at de fleste af de blandede signaler nødvendigt at bruge CMFB (Common Mode feedback) kredsløb til stablize de cicuit.Jeg kan dog ikke se RF kredsløb vil vedtage det?Hvorfor vil det ske?Kan nogen forklare mig det?

Tak

wccheng

Fælles mode feedback kredsløb anvendes i fuldt differentierede forstærkere (der har 2 differential indgange og 2 differential output) til at definere fælles-mode i de to differentierede udgangsspændinger.

Dette er nødvendigt, fordi de eksterne feedback-stien kun definerer den differentierede del af input og output-spændinger.
For eksempel i en inverterende forstærker med gevinst på -2, skal forskellen udgangsspænding-2x forskellen indgangsspænding.Hvis du sætter -0,5 V på indgangen, skal du have en effekt differentieret spænding 1V-det kan VOP = 3V og Von = 2V eller VOP = 4.5V og Von = 3.5V eller andre par af værdier, der afviger 1V .

CMFB fastsætter fælles-mode del af udgangsspændinger (VCMo = (VOP Von) / 2).For eksempel, hvis VCMo = 2,5 V, i det foregående eksempel, du ville have VOP = 3 V og Von = 2 V.

Dette er nødvendigt i alle fuldt differential forstærker.Det afhænger ikke af frekvensområdet var forstærkeren bruges.

Kære maxwellequ,

Men i det meste af papiret viser, at ikke meget RF-kredsløb, som f.eks differential LNA, ikke medtaget CMFB kredsløb.HVORFOR?

Tak

wccheng

Formålet med CMFB er at fastsætte fælles mode spænding.De fleste af RF-kredsløb brug resitors i stedet for aktiv belastning, så det fælles mode spændingen er allerede fastsat ved for eksempel at jeg (bias) * R

Det afhænger af din load.Also du kan finde nogle mixer kredsløb topologier, såsom Gilbert type, anvendelse CMFB kredsløb ofte.

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back