Har vi brug for BH kurven for IC design?

P

powersys

Guest
Strengt taget, at vi har brug for BH kurve af et magnetisk materiale, f.eks ferrit toroidale kerne, design induktortypen med præcis induktans?

Hvorfor producenterne ikke giver BH kurve af ringen kerner, at de fremstiller?

Tak.

Jeg tror, at BH-kurven er nyttigt, når du kommer til at arbejde tæt på kernen mætning.

Normalt, at kurven, eller dens karakteristiske punkter, der er givet for høj effekt kerner.

BH helbrede eneste spørgsmål, hvis du mætte, ellers IC design er bestemt af længden sporvidde, og materiale, du er snoede med.

What're andre anvendelser af BH kurven ud over at designe induktortypen?

BH kurve viser kerne permeabilitet, der er nødvendige for at beregne induktans faktor, der er nødvendige for at beregne induktans.Core permeabilitet anses for konstant, når kernen er langt fra mættet.

Du kat se nogle grundlæggende teori på:
h ** p: / / www.mmgca.com / katalog / ferrit-dk.pdf

Jeg husker at da jeg var studerende, min lærer sagde, at der generelt i amatør betingelser, og ved hjælp af kernen på det punkt langt fra mættet, kan vi beregne transformer og spole med den forenklede experimential formler uden at bruge BH kurver.Selvfølgelig synes transformer og induktortypen producenterne ikke anvender disse formler, de bruger deres eneste formler og design / test-systemer til at lave den bedste transformatorer / spoler til de laveste priser og størrelser.

nguyennam

Det er vigtigt, fordi det kan fortælle dets karakteristika.Hvis du har BH kurve, kan du ikke kender dets flux variation fra punkt til punkt.

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back