harmonisk balance simulering i ADS

D

deeptimongia

Guest
hej alle .. jus vil vide ... hvad betyder harmonisk balance simulering viser ... ligesom sige, at jeg udførte harmonisk balance simulering 1-tone på en forstærker på nogle frekvens sige 10GHz (indgangseffekt 10dBm) ... Hvad jeg fik var omkring 7DB kl 10GHz og -ve db værdier på de andre 5 harmoniske ... hvordan kan jeg tolke det ..

den Hramonic balance viser kredsløbet ouput grund enkelt tone eller multi tone exitation, så u kan analysere forstærkere, mixere effekttrin og så videre når u indsprøjte en 10 GHz til amp, de ulineariteter i amp vil generere harmoniske så godt, så u kan måle disse, også u kan feje indgangseffekten så u kan dtermine af 1 dB comp point khouly

hej khouly .. først og fremmest ... tak for svar .. Jeg vil spørge ... hvad er en db kompression point, og hvordan finder jeg ud af, at ... (dette kan lyde fjollet grundlæggende spørgsmål til u .. men er meget ny på dette område .. så ..) og en ting mere ... hvis jeg får nogle-ve db værdier ved andre harmoniske (se mit oprindelige spørgsmål) .. så betyder dette betyder, at ckt ikke går ind i ikke-linearitet ...

af 1 dB coompression er det punkt gevinsten godt falde være 1 dB fra det lineære valuse, er dette happend på grund af mætning af forstærkeren-ve dette betyder, at magten i disse harmoniske, men da disse overtoner genereres kredsløbet er ulineær, men da disse harmoniske bliver mindre, betyder den lineære opførsel af kredsløbet er god khouly

hej khouly .. tak for svaret .. lader formode ... Jeg har en FET model, der anvendes til at designe en forstærker i ADS ... så kan jeg se på 1 db komprimering punkt ved hjælp af en form for plot i ADS ..

yeah, i harmoic balance, gør indgangseffekten, der skal fejes, og plotte udgangseffekten af ​​den første harmoniske så skal grafen vise u af 1 dB kompression point khouly

tjek dette [url = http://www.utdallas.edu/ ~ rmh072000/Site/Software_and_Links_files /] Index of / ~ rmh072000/Site/Software_and_Links_files [/url]

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back