harmonisk forvrængning simulering for switchcap stikprøver n / w

O

opamp741

Guest
Hej,

Jeg arbejder på en pipelined ADC og stak med followng problem ..
Jeg ønsker at simulere input prøvetagning netværket (switch cap CKT) for harmonisk forvrængning ..
Grundlæggende krav er at sammenligne forvrængning for ur spænding (for afvikling) af 3.3V og 2.5V ..

Plz give forslag abt simulering baseret på cadance og Matlab ..

Thanx in advance

efter min mening,
hvis u kun er kun bekymre sig om kontakten's linearitet, u kunne bygge en ideel switch og derefter sammenligne resultatet af S / H med ideel swtich til S / H med reel kontakt.
Jeg tror, u vil gøre FFT for produktion af S / H til at se nogen harmonisk gennem S / H-nettet.

Bare udpak output (print i en fil relevante punkter) og bruge Matlab til en FFT.

Brug Ideal kilde (ren sinusbølge), så løber du kredsløb, Få det ud.Så Uisng matlab gøre FFT du kan få F1.F2.F3.F4.F5.Så tjek den HD2 = F2-F1, HD3 = F3-F1 ...., Dette er sfdr simulation

Hej Frds,
Jeg m nedskrive wht gjorde jeg sammen med simuleringsresultater .. Mag af 3. harminic er meget lille og acceptabelt, men når jeg beregner THD værdi ved hjælp kadence regnemaskine, dens meget stor og uacceptabel ..Kan nogen plz hjælp mig i denne forbindelse ..

===============

Jeg ønsker at simulere input prøvetagning nettet (Sampling skifte kasket CKT af forstærker) til harmonisk forvrængning ..
Grundlæggende krav er at sammenligne forvrængning for ur spænding (for afvikling) af 3.3V og 2.5V ..

Henvise forenklede simulering kredsløb [Fig1].

Nu,

1.holde kontakten i "den" tilstand (Vg = 3.3V / 2.5V).

2.bruge formlen

Fsignal * Nsample = Nsignal * Fsample

for

Nsample = 128 (drøv være 256/512/1024 ...);
Nsignal = 59 (drøv være et primtal 37/101) og
Fsignal = 10.1406M

Jeg får Fsample = 22M

3.Kør trainsient simulering for 7uS (> 59 * 1/Fsignal)
Sæt strobepriod til nogle passende værdi (f.eks 0.01nS)

4.Gå til specielle funktioner i lommeregneren og vælg tørfilm
sætte passende værdier i feltet ..Se figur 2

(Dft (VT ( "/ voutp")-VT ( "/ voutm"), 0n, 5.81818u, 65536, "Firkantet", 1,1))

hvor 5.81818u = 59 * 1/Fsignal

5.Figur 3 viser det resultat, jeg fik.Mag af 3. harminic er meget lille og acceptabelt, men når jeg beregner THD værdi ved hjælp kadence lommeregner [setup vist i Fig 4], sin meget store og uacceptabel ..Kan nogen plz hjælp mig i denne forbindelse ..
Beklager, men du skal logge ind for at se denne vedhæftede fil

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back