have værktøj kan læse GDS database (JPG-fil) til netlist

A

andy2000a

Guest
som jeg ved, chipsmith kan læse grafiske gerne JPG / GIF-fil og konvertere til
spice netlist ..af den måde, har nogen værktøj kan konvertere GDS2 til spice netlist,
hvis jeg kun kender nogle lag er n_well, poly, oxyd ..
ingen teknologi filen, og ekstrakt udkast spice netlist ..

Et parti af værktøjer kan konvertere GDS2 at spice netlist.Disse værktøjer er kendt som LPE værktøjer.Nogle af dem er en kaliber, Dracula, ...

Du kan bruge et gratis værktøj som Microwind .... kan du importere dine GDS og ekstrakt spice netlist uden problem (hvis dit layout corespond med tech-fil af programmet ... og dette program har næsten tech fil til alle proces .. .. Jeg tror, han har, og 0.09um)

Sergiu_Q wrote:

Du kan bruge et gratis værktøj som Microwind .... kan du importere dine GDS og ekstrakt spice netlist uden problem (hvis dit layout corespond med tech-fil af programmet ... og dette program har næsten tech fil til alle proces .. .. Jeg tror, han har, og 0.09um)

Hvis du dont omhu parasitten element, LVS værktøj er nok.LVS ekstrakt layoutet til netlist for enheden & forbindelse info
1. derefter sammenligne det til kilden netlist.

men jeg problemet er, jeg er ikke sikker på, hvilke GDS nummer poly eller oxid ..
(ingen teknologi fil)
ja, jeg kan gætte nogle lag poly, nogle er oxid, nogle er N_well
..
og værktøjet kan konvertere GDS til lpe gerne netlist ..

andy2000a wrote:

men jeg problemet er, jeg er ikke sikker på, hvilke GDS nummer poly eller oxid ..

(ingen teknologi fil)

ja, jeg kan gætte nogle lag poly, nogle er oxid, nogle er N_well

..

og værktøjet kan konvertere GDS til lpe gerne netlist ..

Ja - importere den til layout Viewer og derefter finde ud af, hvad der er hvad, det skal være meget meget nemt.
Men du bliver nødt til at skabe en form for udvinding regel dæk til at skabe netlist - Jeg tror ikke, der er noget værktøj, der kunne generere netlist fra noget ved hjælp af ingenting.
Ekstraktion dæk kan være meget simle men du er nødt til at have en - prøv at genbruge en fra andre designs.
I tilfælde af, at du ved, hvad teknologi blev det kan du gå til a) andre design og genbrug af teknologi filer eller b) gå til mosis og prøve at få nogle af de generiske PDKs

Anyway det netlist vil ikke være meget læsbar (hver gate "finger" = 1 MOS osv.) så jeg tror ikke, at du vil kunne genskabe kredsløbet nemt."Reverse engineering" fra layout kunne måde hurtigere.

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back