Hej Jeg ønsker at lære at lave lavenergidesign

N

nikhilele

Guest
1>
Første ting, vi skal bruge CMOS stedet for TTL
2>
træder i kraft ned eller inaktiv tilstand vil ved hjælp af mikroprocessor
3>
brug Switching regulator specielt når u ønsker at reducere spænding, altså sorteper regulator DC-DC-konverter.
4>
brug LP række opams

hvad jeg vil designe mine produkter, så de kan fungere ved hjælp af batterier til år.

Hej, Hvis du designe noget, der skal arbejde i årevis på batteri du nødt til at se deap ITTO den ledige nuværende forbrug og ikke operationen nuværende forbrug.Så alt hvad der er muligt at sænke den første!.

1: Brug FET's & IC's i stedet for transistorer (NPN / PNP) (meget lavere tomgang nuværende)
2: Brug Microchip SRL's hvis det er nødvendigt eller 74HC (IKKE 74HCT) SERIES.god MCU er 12F629 serie: 1nA Idle aktuelle.
3: Hvis mikrochip MCU bruge WDT til at vågne op fra søvn når det er nødvendigt!.
4: Vælg den rigtige batteri-teknologi: Alkaline har lække strømme af 10 - 15 uA.30% er gået efter 3 år Ilde.Litium er meget bedre / - 100nA lækage nuværende, 10 år for tab på 20%!.

5: Brug du logik til tænd / sluk strømforbrug dele.
6: Lav dit design, så den kan arbejde uden spænding tilsynsmyndigheder, der ikke tændt eller lineær.
7: Brug ikke Elco's, men polyester med ceremic kondensatorer.
8: Brug ikke Zener Diodes.
9: Prøv at minimere OPAMPS eller skifte slukker, når det ikke er nødvendigt.

Jeg har designet batteri enheder, der kan sidste 8 år den 1. 3 Volt Litium celle og driver 15 gange om dagen i 20 sekunder, sender IR-data !!!!!!.

Paul.

og yeah at tilføje til den eksisterende Ponts ..
i.. u kan bruge gated ure ..
ii .. brug høj vt Mos at minimere udsivning
iii .. og sprede ciruits horintally snarere end vertikalt f.eks undgå usin cascodes stedet bruge OPAM for høj impedans at cascodes give

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back