Helical antenne Ground Plane

H

hyperbola

Guest
Hej, jeg forsøger at integrere en spiralformet antenne ind i en meddelelse system.My system består af en tranceiver fra TI, som giver et output på 10 db. Den spiralformede antenne (enkelt feed) har båndbredde i ISM-bånd 433 MHz.The antenne har 24,5 omgange, 1,428 mm pitch, ydre dia af 5.3mm, indre dia af 3.8mm.The antenne kræver en begrundelse plane.My spørgsmål er 1. Hvor meget er jordplan jeg brug for? 2.Hvis jeg miniaturisere antennen til 6 omgange, kan jeg reducere jordplanet i overensstemmelse hermed. Min ansøgning kræver miniaturisation.hoping at få et svar med hensyn hyperbel
 
der er nogle antenne projekter på nettet gøre en søgning
 
For den bedste ydeevne i Helix antenne design diameteren af ​​jordplanet bør være større end 3λ / 4. Antennen arbejder med mindre jordplaner, men med lavere effektivitet. Dimensionen af ​​jordplanet har ikke noget med antallet af vindinger, kun med den bølgelængde, hvor antennen genklang.
 
Tak for dit svar. Men jeg har en alvorlig område hindring for jorden plane.Also er det muligt at reducere størrelsen af ​​helixen betydeligt til omkring 6 vindinger og få 433MHz ydelse på 10 dB eller i nærheden. Er der nogen design ligninger for helix RGDS
 
Helix i normal tilstand: - Diameter: D = (√ 2 * S * λ) / Π - Pitch vinkel: tan α = (Π * D) / (2 * λ) Helix i Axial-tilstand: - Diameter: 3/4 < [(Π * D) / λ] <4/3 eller D = λ / Π for optimal ydeevne - Afstanden mellem vendinger: S = λ / 4 eller S = 0,25 * Π * D - Pitch vinkel: 12 ˚ ≤ α ≤ 14 ˚ hvor D = diameteren af ​​Helix, S = afstanden mellem hver vinding, α = stigningsvinklen som er vinklen mellem linien tangerer helix wire og et plan vinkelret på helix-aksen. Den Helix indgangsimpedans (rent resistiv) kan være omtrentlig ved: Z_helix (ohm) = 140 * [(Π * D) / λ]
 
Hi, pl se føl fastgørelse .. Godt ur program skal miniaturuzation ... U kan også prøve med creatin defekter i jordplanet sige Håndvægtstænger eller spiralformede ... disse forhøjelse af den elektriske leenth .. så for at få den oprindelige elektriske længde u nødt til at reducere størrelsen, og der er formler for alt det .. U c mangler øger den langsomme bølge effekt ..
 
Tak. Jeg har endnu en begrænsning however.My antenne skal integreres på et PCB sammen med tranceiver chip.The jordplanet skal være et af lagene af PCB, i guess.Will det være muligt at gøre PCB så lille som muligt?. Er der nogen god software til modellering af helix
 
Kan jordplanet være den samme som den pcb jorden ....?
 
[Quote = hyperbola] Kan jordplanet være den samme som pcb jorden ....? [/Quote] Ja
 
Venlig at hjælpe mig, hvordan man dirigere PCB-holdige den spiralformede antenna.The transceiver chip har flere stifter til analoge og digitale samt separate stifter til avdd og dvdd
 
Hej, hvordan skal frihøjde giver vi til via og linjer i RF pcb.Is der nogen standard design procedure.Hoping på svar RGDS
 
Som en tommelfingerregel afstanden mellem vias skal mig mindre end λ/10, og afstanden mellem mikrostrip linjer og den eksterne jorden skal være større end TL_width * 1,5
 
Hej, For nøjagtig MoM modellering af helix antenner, bør buede segmenter anvendes som i [URL = "http://www.antennasoftware.com.ar"] AN-SOF [/URL] simulation software.
 

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back
Top