Heliske antenne Design med hfss

P

ping-pong

Guest
HI [align = begrunde: bc8cce13fa] Kan nogen fortælle mig, er cylindrisk antennen er egnet til at designe med en frekvens på mellem 8-9 GHz. Jeg bruger 4nec2 til udformning af antenner, men hvordan kan jeg designe et spiralformet antenne til denne software, er der ingen manualer eller vejledninger i forbindelse med denne software. Kan u også fortælle mig et link, hvorfra jeg kan få denne tutorial eller manuel. [/ Align: bc8cce13fa]

Prøv at bruge nogen ian manual og lære på 4nec2 eksempler. Tandhjulsgear struktur kan byggede manual y men det er meget hårdt. Den bedste måde er at bruge kompleks struktur bulider (han er i 4nec2/exe mappe og navngives med build.exe). Patch, Plane, Box, Cylinder og Parabel kan modelleres med dette program. På 8-9Ghz heliske antenne er meget lille og meget svært at præcist realisering. Glem ikke impedans transformator til at matche til 50 ohm.

Jeg råder du forsøger at løse det i CST, HFSS, FDTD!

Hi ping-pong, jeg ting, at gøre din problem.I vedhæftet en fil, der nemt beregnes Tandhjulsgear antennas.If du plejer mere præcis beregning skal du være brugt HFSS og CST, osv.

hej, jeg tror ikke, at cylindrisk antennen er et godt valg for 9 Gig. Det afhænger af programmet, men man kunne se på .... for eksempel en "coffe kan" antenne, som også er nem at bygge. Du kan simulere det med 4NEC2. Eller kunne du tænke på hornet. Det er op til dig. Regards

Jeg så en artikel i mikrobølgeovn tidsskrift. De gjorde et spiralformet-antenne ved hjælp LTCC for 900 og 1800 MHz. Jeg ved ikke, at brug af samme teknik, kan det gøres for 8 GHz eller ej

Spiralantenner er meget bredt bånd. Det eneste problem er, at deres lyskegle varierer over frekvensområdet og kan opdeles i store kamre og endda gå vinkelret på helix aksen på nogle frekvenser.

Hvis du vil designe Helical antenne kan du hjælp med Matlab 7, Også lægger jeg calc, der var nyttige for mig, men for de bedste resultater, du har brug for Matlab! David

Hej guys, kan nogen sende mig information om Tandhjulsgear Array design? Thanks

Hej, jeg leder efter en leverandør, der ville levere en helix antenne med

nogen hjælpe med en 433 MHz spiralformet antenne design? Takket være en masse!

[Quote = difilter] hvad diffrenice mellem patch antenne og helix antenne? [/Quote] De geometrier er forskellige. Helix-antennen har bredbånds egenskaber, ellers patch antenne hasn't. Regards,

nogen hjælpe med en 433 MHz helical antenne (NMHA) design? Takket være en masse!

[Quote = clioo] nogen hjælpe med en 433 MHz helical antenne (NMHA) design? Tusind tak! [/Quote] Pls referere til Antenne lærebog, som f.eks Krauss eller Balanis. Spiralantenner design er beskrevet der .... :)

[Quote = man_arief] [quote = clioo] nogen hjælpe med en 433 MHz helical antenne (NMHA) design? Tusind tak! [/Quote] Pls referere til Antenne lærebog, som f.eks Krauss eller Balanis. Spiralantenner design er beskrevet der .... :) [/Quote] Kraus eller CST!

Du kan fremstille helicies, der opererer i Ku-båndet forholdsvis let. 9 GHz skal præsentere noget problem, men hvis du ikke har arbejdet der før, få lidt hjælp med stik og transmission linje valg. Antenner, Johm Kraus har et omfattende afsnit om denne type of antenne (og mange andre også). Jeg så ham anbefalet ovenfor.

Brug Kraus bog, og CST Microwave Studio. Ikke at vide noget om helicals, jeg havde designet en, bygget i CST, og simuleret i en enkelt dag. CST er utrolig enkel at bruge. Ive forsøgt WIPL-D, HFSS, og COMSOL. CST ftw. Også afstanden mellem reflektor plade og begyndelsen af den første tur i helix skal være (0,12 * bølgelængde). Denne formel tog mig et stykke tid at finde, og gav mig de bedste resultater.

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back