Helix antenne: båndbredde

L

Lupin

Guest
Dear Sirs,

Jeg har et spørgsmål om Helix-antenne:

hvor meget er frekvensen båndbredde (S11 <-15 dB ved 1,2 GHz)?Jeg mener, typisk værdi ...

Enhver bog om helix antenne er velkommen.

Thanks in advance,

Lupin

Hej, Lupin:

Jeg synes, det er relateret til dimensioner af din helix.Der er en gammel bog om det.

Hisrmatsu Nakono, Helical og Spiral Antennas --- En numerisk metode, Research Studies Press.

Hilsen,

Denne antenne er blevet beskrevet i 1950 æra antenne bog af Kraus, der opfandt den.Båndbredden er normalt 2:1.

Lad os sige, at jeg har brug for et snævert bånd eksempelvis 1% til 1,2 GHz ...

Er det muligt at få denne båndbredde eller skal jeg til at arbejde med Helix stor båndbredde at sætte et filter efter denne antenne?

Jeg har brug for at undgå uønskede indgående signal ..

Thanks in advance,

Lupin

Du ville være bedre stillet ved at sætte et filter på indgangen på din receiver i stedet for at bruge antennen til filtrering.

Antennerne vi opbygger og bruger har en ru 10% båndbredde, men den dæmpning uden for båndet er ikke særlig skarp.
Normalt en antenne (undtagen plaster og nogle aereonautical antenner) har en ganske stor båndbredde.
Også passe på, at som banwidth fald, at antennen er mere sensibl til det omgivende miljø, især radomer og stelplade.

Mandi

En helix antenne normalt har to tilstande.Når det ikke er meget lang, det er smal stribede.Når det er længe nok, det pludselig bliver bredt bånd.

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back