helix antenne prob.

A

abhi_kolkata

Guest
hej,

IM konfronteret med problemet med at simulere en helix antenne i hfss.Jeg har oprettet et gyldigt helical antenne med jordplanet og koaksiale foder. men selve simuleringen er at tage en masse tid, og få slog lige efter første meshing.

så er nogen, der har nogen idé om hvordan man kan reducere simulering tid og få det simulerede sucessfully.may skal jeg bruge nogen suface meshing tilnærmelse til det solide cylindrisk overflade (jeg er i tvivl). eller en anden effektiv metode.

witing nemlig ur svar

med hensyn til
Abhi

hvis du bruger 16 segmenter per runde og firkantede del af tråd, du får en meget væsentlig reduktion af tid og hukommelse.
For eksempel: Jeg har brugt det i en helix antenne (bifilar helix, 2 tur)

værktøjer helix: 2:30 timer og 130000thetraedros
segment aprox: 0:02 timer og 7000 thetraedros, med den samme stråling mønster og samme impedans.

hej,

men jeg ved ikke, hvordan du tildeler, siger, 16 segmenter pr helical tur i hfss.

kunne u venlig at fortælle mig hvordan man gør det.

med hensyn til
Abhi

der to måder at gøre det:

1) at skabe 16 kvadrat tværsnit (uden rotation) per tur og senere at blive medlem af overflader med 'samle' værktøjet.vælg 'rectangle1', 'rectangle2' anvendelse 'forene', vælg 'rectangle2_1', 'rectangle3' anvendelse 'samle', osv.
Resultatet er lineære segmenter med firkantede afsnit med en helix form.Placeringen af n-tværsnit er:
xn: r cos (Φn) r: radius helix Φn: 0, pi / 8, pi / 4, ......
yn: r sin (Φn)
zn: n * pitch/16 pitch: højde per tur

2) at oprette 1 firkantet tværsnit og skabe en linie med segmenter (xn, yn, Zn) og senere bruge værktøjet 'swep ad vejen' for at generere alle de helix på én gang.

angår, Dante fra (Instituto Argentino de Radioastronomia)

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back