Help: Simulér Koniske Horn Antenne i HFSS

H

huiyuzz

Guest
Hej,

Jeg
har prøvet at simulere en konisk horn antenne bruger HFSS.Jeg ønsker at finde ud af, ved at indsætte et dielektriske ved udgangen af den waveguide (forsøger at bruge det som et brændpunkt linsen?), Vil det reducere beamwidth eller fokusere på et eller andet tidspunkt (gerne i optik).

Men fra mit simulation, jeg
har fået uønskede resultater såsom reduceret vinde osv. Jeg synes, det er fordi
jeg er genererer i langt-området.

Så hvordan skal jeg tjekke i nær-afstand, hvorvidt energi kan faktisk fokusere på et eller andet tidspunkt før diffracted igen ..
Sidst redigeret af huiyuzz den
20. oktober 2004 5:25; redigeret 1 gang i den samlede

Denne bog kan være nyttige for din simulation:

Soild dielecrtic horn antenner ved Salema etal

Fra min simulering (faktisk udføres af MWS, @ 5GHz) synes, at der
er nogle E hotspot ved udgangen af blænde ..Det
er korrekt på grund af dit design?
Har du nogen særlige beregning af dielektrisk kugle?
Jeg er åbnet for yderligere diskussion, angår

eirp
Beklager, men du skal login for at se denne tilslutningskrav

HI,er der nogle E hotspot ved udgangen af blænde

Ja, jeg ønsker, at E-område til at fokusere på et bestemt punkt uden horn.Og ønsker at vide, sammenlignet med en model uden linse, relativt i størrelse, hvor meget mere energi kan være koncentreret.

Men jeg
har plottet nær E-feltværdier for horn med og uden dielektriske.Jeg
har fundet ud af, at selv om der er et hot spot ouside blænden som viste sig også med den "horn_01.gif" eirp knyttes; den faktiske styrke er mindre i forhold til nogen synlige hot spot, men hele området er på et højere E-feltstyrken.

Vedhæftet er mine grunde til nær-området Vs normalforbruger afstand.Har du nogen særlige beregning af dielektrisk kugle?

Lige nu
har jeg absolut ingen idé om, hvordan formen af dielektriske, som skulle fungere som en linse, kan give det optimale resultat.

Any suggestions?

skål
Beklager, men du skal login for at se denne tilslutningskrav

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back