HF RFID-tag (antenne)

• Thread starter !! the phoenix law !!
  • Start date
T

!! the phoenix law !!

Guest
Hej alle, jeg designe noget som HF RFID-tag (13.56M), mit mål lige nu er at samle den transmitterede energi, rette op på tag antenne output og generere et DC-niveau til at levere min kommende kreds jeg har ingen idé om hvordan man skal håndtere spolen antenne design, theoritically jeg studerede nogle dybdegående kurser i mit fakultet dermed de concpets er ikke et problem, problemet er, at jeg ikke kan bruge denne information til den praktiske gennemførelse Så vil du venligst guide mig med dette? Først, jeg har brug for en god simulator sekunder, jeg har brug for en generel liste over de parametre af interesse for det tredje ville det være sooooo dejligt, hvis der var nogen eksempel cuz kan jeg desværre ikke finde nogen på web Tak

En vigtig designparameter del er at afstemme antennen impedans, så den effektivt kan overføre energi fra antennen til modtageren og ensretteren. For der skal din receiver / ensretter impedans være kendt. Forslag hvordan man kan tune og impedans match lignende coil antenner kan findes på en masse af HAM-websteder eller ARRL. Det er muligt at simulere antenne, men antennens impedans skal beregnes for en vis afstand (nærfeltet) for bedste resultat. Check hjemmesider RFID chip leverandører, som de normalt har nogle eksempler på anvendelser, herunder antenne.

Ok, jeg kan påtage sig en parallel RC for fragten lige nu med rimelige værdier, så vi kan se kredsløbet som: atenna-> matching-> Load jeg forvirret til at starte med? matchende eller antenne? Jeg tror, ​​jeg har til at designe antennen derefter caculate sin impedans og matche lasten til hvad jeg har beregnet, right? Hvis ja, hvilke parametre og ligninger jeg nødt til at overveje, samtidig med at designe antennen? Mit første gæt, kan antennen blive modelleret med RLC resonanskredsløb (serie eller parallel), så jeg skal designe en vis L opnå den nødvendige kobling, og det er L, så caculate de ohmske tab, og det er R (jeg måske tilføje en anden R for at få en bestemt impedans, f.eks 50ohm), skal fordeles C også caculated derfor jeg kan tilføje endnu C for at tune antennen til 13.56MI tror, ​​det er hvad jeg skulle gøre, men jeg ved ikke, hvordan man praktisk opnå dette ? det første skridt er det store problem? hvordan man kan designe en vis L? Der er en masse ting her som geometri, antal omdrejninger, dimensioner, osv. der driver mig til vanvid! Så hvad tror du jeg skal gøre? Af den måde, mener jeg ADS kan hjælpe med dette, så er der nogen eksempel på at designe en mikrostrip antenne med ADS? kan du give mig URL til nogen af ​​disse RFID-producenter, som leverer eksempler?

I de fleste tilfælde ikke praktiske begrænsninger begrænser spolen maksimal størrelse. Gør spolen, at store, med brede cu spor. Det vil sandsynligvis alligevel være en lille spole i forhold til bølgelængde for induktansen kan findes med simple coil formler. Spor skal være bred for at mindske ohmske tab. Glem alt om beregning af herreløse capacitanse på dette niveau. Brug et netværk analysator at tune for resonans med en variabel kondensator, og læse resulterer modstand (et par Ohm som bedste). Du har nu ved, hvad impedans transformation, der er nødvendig for 50 Ohm input. Korrektion netværk kan usally ske ved blot tilføje en aditional kondensator. Texas er en af ​​de større RFID leverandører, og det kan være en god start for antenne design / tuning: http://focus.ti.com/lit/an/sloa135/sloa135.pdf

De nævnte TI ansøgningen note er dedikeret til læseren "antenne" design. For 13,56 MHz du har ret spoler end antenner , fordi dimensionerne er små i forhold til bølgelængde, og transmissionen kan beregnes som induktiv kobling af rene magnetostatisk formler. For tags, geometri oftest prefined fx en ID1 kreditkort-format, alt hvad du nødt til at beslutte, er det optimale antal omdrejninger. Tag IC leverandører meste antyder et kredsløb for standard-design. Du har ikke angivet en bestemt række RFID-applikationer, fx nærhed (ISO / IEC 14443 og lignende) eller vincinity (ISO / IEC 15693). Men du vil finde mange generelle informationer i RFID-tutorials på nettet. De officielle ISO-standarder skal købes, men du måske ønsker at henvise til de respektive udkast, se [url = http://www.wg8.gipp.com/sd1.html~~HEAD=NNS] Stående Document 1 (SD1): WG8 Projekter [ / url]

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back