HFN og CTS

CTS er ur træ syntese.Uret er et eksempel høj fanout netto (HFN).Vi erklærer ethvert signal som f.eks nulstille eller mulighed, som vil blive leveret til mange flops, så højt fanout netto under syntesen.Incase af ur, jeg tror, at det værktøj, forstår, at uret er et HFN og påtager sig sit igangværende at blive opdateret i senere led i processen med stødpuder af højere drev styrke og behandler det som en ideel netto.Så mit gæt er, behøver den ikke at være angivet som en HFN.

nulstille signaler er et eksempel på HFNs da de går over det hele.I løbet af CTS du tilføje buffer træer til dig ure og alle andre HFNs

ja, generelt sæt og nulstille pins er HFN ud redskaber, for at minimere indsættelse forsinkelse og fanout vi bygge buffer træ under CTS.but disse r ikke begrænses meget gerne clk i CLK spec

scanning muligt er endnu et eksempel for High fanout netto.Nogle af P & R-værktøjer er intelligent nok til at opdage den høje fanout redskaber under placering optimering (baseret på tærsklen til noget: garn) og gøre HFN syntese.

De fleste værktøjer i dag forstå forskellen mellem HFN og ure.Typisk kan du indstille tærsklen for, hvad der defineres som en HFN, men værktøjet standard er fint.HFN syntese typisk forsøger mig krav som max cap, max dræbte, max fanout.

Du kan oprette ur træ som struktur (med stødpuder og invertere) til HFN at opfylde design regler (max cap, dræbte osv.).Kommandoen i PKS plejede at være - at opbygge fysisk træ <net_name>.

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back