HFSS Edge-coupled Bandpass filter.

A

an.t

Guest
I'm designe Microstrip BPF nu og jeg har fået det samme problem som i dok.h ** p: / / www.ansoft.com/hfworkshop04/2004_HFSS_Users_Workshop_Bernard_Schmanski.pdf Er der nogen ved, hvilken type seedet maske blev brugt i dette eksempel på site 16?Der er meget god fordeling af tetrahedra: en masse små nær uregelmæssigheden og større langt fra uregelmæssighed.Når jeg forsøger at gøre noget, som på slide 16, mine resultater alligevel fortsat gerne på slide 9.Hvis blot falde længde på kanten af tetrahedra umiddelbart er øget antal tetrahedra.Jeg har forsøgt at isolere nogle dummy (virtuelle) genstande, men alligevel simulerer resultater ophold langt væk fra de målte en.Som i kan forstå, største problem er at opnå ret distribution af tetrahedra.
Beklager, men du skal login for at se denne tilslutningskrav

Hi an.t,

Det
er svært fra din side for at se, hvad exactely, du forsøger at gennemføre.Med hensyn til »meshing«, det afhænger af kompleksiteten af de design.Typisk
vil du have mere maskestørrelse på steder med høj strømtæthed (dvs. Via, bøjninger ...), mens andre områder af design vil blive opdelt i færre masker.

Hi, Boomerang!

Mit mål er at designe interdigital BPF.Efter nogle forsøg jeg forstod, at HFSS ikke er i stand til at udføre ret meshing af sig selv (i det mindste i enheder med en stærk kant-sammenkoblingsanordninger virkning).Meget godt eksempel er h ** p: / / www.ansoft.com/hfworkshop04/2004_HFSS_Users_Workshop_Bernard_Schmanski.pdf,
kan du se 2 billede fra dette dokument nedenfor.Hovedidéen i dette oplæg er at isolere dummy (virtuelle) genstande med seedet maske.Mit spørgsmål er, hvordan Bernard Schmanski opnå en sådan god maske distribution (på andet billede)?Jeg er enig med Dem i, at højere massefylde på mindre tetrahedra bør i punkt af høj strømtæthed (dvs. Via, bøjninger ...), og i tilfælde af kant-tilkoblingsanordninger I SLOTS mellem microstrips.
Hvis ikke blot tetrahedra længde begrænsning mellem koblede linjer i filter (ved at indsætte virtuelle genstand), resultaterne bliver bedre, men alligevel kan jeg ikke nå dette smukke billede som Bernard Schmanski.I mit projekt jeg er nødt til at trække en masse små dummy objekt og sæt seedet maske med små længde.Som et resultat af arbejdet, jeg får 150k-200k tetrahedra og meget lang behandlingstid.Mit filter bliver lignende som vist på side 13 i Bernard Schmanski dok.
Beklager, men du skal login for at se denne tilslutningskrav

Jeg fik det samme problem som dig.Mesh distribution er meget vigtigt for HFSS beregning.Simuleringen resultaterne er forskellige fra, hvad 2.5D værktøjer simulerer (Center Hyppighed er lav i HFSS).Da mindre tetrahedra er accepteret, simulation tiden er meget lang.

Jeg blev noget overrasket over at se kommentarerne i denne tråd.Jeg har været modeling interdigital BPF filtre i s og c bands bruger standardnavnet meshing.Resultaterne har været reasonalby tæt, når vi ser på de målte værdier.I det mindste for ydeevnen af mine særlig ansøgning.Det kan ikke være din sag.

Såning eller manuelt ændre masken er bestemt praktiske som er tilsætning af virtural genstande.Mesh tæthed kan sikkert være steget i høj område områder ved hjælp af disse funktioner.Jeg har tendens til at validere de simulator ydeevne vs hardware snarere end kontrasterende 3D og 2.5D værktøjer.

Får du korruption på din S-parametre?Hvad giver dig misgiviings om resultaterne?

an.t wrote:

I'm designe Microstrip BPF nu og jeg har fået det samme problem som i dok.
h ** p: / / www.ansoft.com/hfworkshop04/2004_HFSS_Users_Workshop_Bernard_Schmanski.pdf Er der nogen ved, hvilken type seedet maske blev brugt i dette eksempel på site 16?
Der er meget god fordeling af tetrahedra: en masse små nær uregelmæssigheden og større langt fra uregelmæssighed.
Når jeg forsøger at gøre noget, som på slide 16, mine resultater alligevel fortsat gerne på slide 9.
Hvis blot falde længde på kanten af tetrahedra umiddelbart er øget antal tetrahedra.
Jeg har forsøgt at isolere nogle dummy (virtuelle) genstande, men alligevel simulerer resultater ophold langt væk fra de målte en.
Som i kan forstå, største problem er at opnå ret distribution af tetrahedra.

an.t Shalom,

Mit navn er Ital og jeg arbejder for Ansoft repræsentant i Israel.
Jeg
vil forsøge at forklare, hvad du
har læst i dokumentet, og derefter den løsning vil være indlysende.Den HFSS adaptive mesh algoritme er koncentreret på steder, der har et højt energiforbrug.Hvis anden grund S12 er meget lav i den første maske (under -30 dB), betyder det, at al den energi er conectrated i nærheden af havne, og masken refignment er gjort i nærheden af havne (som i dit tilfælde, at S12 er stadig er lav).
Så hvad du skal gøre er indstillet lambda refignment til 0,1 eller 0,05 og indstille adaptiv frekvens til passet båndet (hvor S12 er ikke -70 dB).Den oprindelige maske vil være gode nok til at lade energi gennem modellen og adaptive mesh vil sparke i og forfine den løsning, som forventet.

Hilsen,
Itai

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back