HFSS grænseforholdene

S

skwok

Guest
Jeg er at designe en underjordisk antenne.

Til straalebeskyttelse boks, jeg kun toppen overflade som stråling overflade.Betyder det, jeg vil kun se det område, udstrålende fra toppen overfladen?Alle området fra de andre 5 sider af feltet vil være indeholdt i undergrunden?

Please help.

Kudo

Ja, jeg assigs alle grænser.

For stråling, jeg kun vælger den øverste overflade af stråling boks.Jeg er kun interesseret i området udstrålede over jorden, ikke i undergrunden.Is this correct?

Tak.

Som standard, hvis du ikke tildele en grænse HFSS vil gøre det til et perfekt E grænse.Det betyder, at din antenne vil blive modeled som om den var anbragt i en metallisk æske en åbning i toppen.Du kan oprette dine egne omkringliggende dieletric at efterligne den begrundelse, som vil dække de sider af din antenne.Selvfølgelig
vil du være begrænset med hensyn til størrelsen af denne omgivende materiale afhængigt af processorkraft på din computer.Ved udgangen fly af denne dieletric kan du enten placere et perfekt E grænse eller en perfecctly matchede lag eller noget derimellem, afhængigt af hvordan du vil model jorden.

YoungEng:

Tak for din hjælp.

Jeg havde min antenne indeni en rektangulær kasse med jord med specifikke dielectic materiale at efterligne forskellige jordmassefylder tilstand.

Så jeg havde luft boks omkring denne jord boks.Igen, jeg tildelt luften boksen øverst til overfladen for stråling grænse og venstre alle andre 5 sider som standard.

Mener du, at sider er perfekte E grænse?Hvad mener du med perfekt matchede lag?Tilføjes efter 1 timer 22 minutter:YoungEng:

Er det korrekt at bruge "Boundaries, Tildel, Layer Impedans" og "materiel indstilling at indstille matchede lag?

Tak.

ja det vil være en perfekt E, kan du gennemgå din randbetingelser før du simulere ved hjælp grænselinjen Solver kommando under HFSS fane.En perfekt matchede lag betyder blot, at de områder, vil blive absorberet.Det afhænger af, hvis du ønsker, at områder, der skal afspejles tilbage til din antenne eller bare få dem absorberet.Det kan være lettere at foretage en anden stråling grænsen til at absorbere de felter, og bare se på stråling mønster af oprindelige stråling grænseforholdene øverst i boksen.

YoungEng:

Mange tak for din hjælp.

Kunne du præcisere, hvordan man kan gøre følgende prøvningsbetingelserne?

1) Perfekt matchede lag, der absorberer alle området

2) En grænse, der afspejler hele det område,

Er der nogen god doucmentation, der forklarer, grænseforholdene indstilling?Jeg læste HFSS manual før, men jeg kan ikke huske meget detaljeret forklaring om indstilling grænser.

Kender du nogen gode
3. part bog om HFSS?

Igen, tak.

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back