HFSS havn definition problem

A

abhi_kolkata

Guest
hej,

Jeg forsøger at simulere en 30GHz Indsatser (50 Ohm linje) fodres microstrip patch antenne over 0.35mm tyk substrat (Permittivitet = 12,9) og finite GND og substrat (15x15 mm)
ved hjælp HFSS.wat bør de faktiske havn definition med alle dets parametre (såsom: bølge havn eller klumpet port med løsning freq. nej. tromlinger, mesh justeringsetiketter, feje type) for denne structure.i vil også vide wat vil blive afvigelsen i så fald fra fremstillede en (hvis jeg fabrikere den samme).

plz andel ur synspunkter.

med hensyn til

abhi

hej,

for microstrip havn definition er du nødt til at henlede Deres struktur inde i en luft-boks med en bredde på omkring 10 * microstrip linjebredde og højde ca 5 * substrat tykkelse.så du definerer havnen som helhed airbox side
ved hjælp af en bølge port.

resultaterne skal være meget tæt på de målinger, jeg lavede nogle microstrip filtre ad målingerne resultater blev i nærheden af simulation, bortset fra at der kan være nogle ekstra tab.

Venlig hilsen,
Adel_48

Jeg aldrig gøre mit waveport samme størrelse som den side af airbox.Jeg har altid gøre det ca 6-8 gange substrat højde og 4-6 gange spore bredde.Men det afhænger alt sammen af substratet du bruger (højere Permittivitet = plads til mindre waveport).

Hej,

for lave frekvenser felter er spredt så bred og høj havne er nødvendige.For høj frekvens, EM område i microstrip er koncentreret i nærheden af sporet, og i substratet.Det er en grov tilnærmelse, men ved høje frekvenser kan det være nødvendigt for at gøre havnene mindre for at undgå multimoding, som ikke findes i virkeligheden.

flyhigh

Kære flyhigh,

Jeg tror for både høje frekvenser og lave frekvenser havnen felter har omtrent samme distribution, og er koncentreret nær microstrip.men om områder inden for struktur ændrer de sig med frekvenser præcist som du sagde.

venlig hilsen,
Adel_48

Dette er en tutorial for HFSS Port (CPW)
Beklager, men du skal login for at se denne tilslutningskrav

Hej alle,

Jeg har prøvet ovennævnte geometri med en waveport af width = 5 * trace_width og højde = 5 * substrate_height.og holde andre specifikationer som løsning type-> modal, integration linje med Zvi og ingen normalisering og ingen de-embedding og delta s = 0,02 og meshing justeringsetiketter = 30% (i opløsningen setup).

om det er ok?og vil det give rimelig god kamp med det færdige kredsløb??

med hensyn til

abhi

Jeg definerede striple havn bredde som H og længde som 5 * W.
på høje freg.Resultatet er tæt på at Planformat EM, men med lav freq.Jeg fik meget deferent resultater.hvordan man kan definere en port til stripline.tak

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back