P
ptshao
Guest
[Size = 6] [/size] Hej, venner: Godt nytår! Jeg fik nogle forvirringer om integration linje opgave i en bølge havn. Se venligst den vedhæftede fil. For Fil 1, vil jeg gerne opnå havnen impedans af den foldede dipol antenne, der fører til valget af en bølge havn, som kan gøre det lettere at løse en karakteristisk impedans. Mit mål er at løse havnen impedans på 2.45GHz, så jeg prøvede at løse havn kun setup. Når jeg er tilsluttet to midtpunkterne af to arme som endepunkterne for en integration linje, havnen impedans varierede meget, lad os sige, fra omkring 187 ohm til ca 208 ohm, sammenlignet med sagen uden assignating en integration linje. Problemerne er 1, vil jeg tildele en integration linje til en bølge havn? 2, Hvad integration linje er korrekte en for denne sag? For Fil 2, har jeg ingen tillid til settingup af excitation opgaven. Jeg målte impedans på denne coplanare striplinen (CPS), der er omkring 24 ohm (uanset fra TDR eller VNA måling), men nu fra denne simulering ser det ud omkring 85,5 ohm. Så No.1, hvad er der galt med det? 2, er indstillingen korrekt? Tak for din tid!