HFSS integration linje tvivl

P

ptshao

Guest
[Size = 6] [/size] Hej, venner: Godt nytår! Jeg fik nogle forvirringer om integration linje opgave i en bølge havn. Se venligst den vedhæftede fil. For Fil 1, vil jeg gerne opnå havnen impedans af den foldede dipol antenne, der fører til valget af en bølge havn, som kan gøre det lettere at løse en karakteristisk impedans. Mit mål er at løse havnen impedans på 2.45GHz, så jeg prøvede at løse havn kun setup. Når jeg er tilsluttet to midtpunkterne af to arme som endepunkterne for en integration linje, havnen impedans varierede meget, lad os sige, fra omkring 187 ohm til ca 208 ohm, sammenlignet med sagen uden assignating en integration linje. Problemerne er 1, vil jeg tildele en integration linje til en bølge havn? 2, Hvad integration linje er korrekte en for denne sag? For Fil 2, har jeg ingen tillid til settingup af excitation opgaven. Jeg målte impedans på denne coplanare striplinen (CPS), der er omkring 24 ohm (uanset fra TDR eller VNA måling), men nu fra denne simulering ser det ud omkring 85,5 ohm. Så No.1, hvad er der galt med det? 2, er indstillingen korrekt? Tak for din tid!

På din trykte antenne, ville jeg ændre et par ting. Først, du har brug for mere plads mellem slutningen af din antenne og enhver form for stråling eller PML grænse. For det andet vil jeg varmt anbefale en PML over stråling, men det er dit opkald. For det tredje vil jeg tilføje tykkelse til metal, og derefter trække integration linjen lige mellem de to kanter af metal tykkelse (ikke fra center til center, som du har nu). Måske var det allerede tyk, har jeg ikke zoome ind på meget langt. Til dit andet problem, igen trække integration linje mellem de to metaller, ikke fra center til center. Det burde hjælpe en hel del. Held og lykke! [Size = 2] [color = # 999999] Lagt efter 19 minutter: [/color] [/size] jeg bare sim'd din anden struktur, og det ser ud som om det er ~ 85 ohm. Er du sikker på, at du er sim'ing samme struktur som du målt? Det ser ud til at være mere af to koblede linjer eller et slot tilstand i stedet for en coplanare struktur. Men måske er jeg ikke kigge på den korrekt.

Hej, venner: Jeg har løst de problemer, der er angivet ovenfor. Svar til Question1: Prøv at lave en større waveport. Husk, at der er mindre risiko for at gøre en større waveport end at lave en mindre eller smallere waveport, fordi en mindre havn kan indføre højere orden tilstande. Svar til Question2: For microstriplines, i de fleste tilfælde ZPI er nok til simulering, hvilket betyder, at der ikke er behov for en integration linje. Men hvis du interesserer dig for slotlines eller CPW, ved hjælp af integration linjer er den præference for at beregne Zpv.

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back