HFSS: luft boks størrelse?

F

f6dro

Guest
Hej,
Jeg har, hvad jeg finder ret misvisende resultater under HFSS.Luften boks størrelse anvendes til langt felt beregninger spiller en ganske vigtig rolle for resultaterne.
Jeg selvfølgelig bruge et mindstemål, som er stor enougth (kvartal bølge omkring struktur), men når jeg prøver at variere størrelsen af kassen (større kasse selvfølgelig), jeg finder store forskelle i omfang inden mønster (mere end 3dB forskel på backlobes), og sidst men ikke mindst, 10 dB forskel på S11!

Jeg har prøvet dette på 2 forskellige strukturer:
-det første er en sløjfe antenne (en bølgelængde torus foran en bølgelængde cirkulære reflektor) på 1296Mhz.
-Den anden er en konisk hornet på 24GHz.

Nogen idé?

Dom

lyder som om du har oprettet en luft-kasse og defineret dets ansigter som stråling grænse.ansoft tyder ikke på dette for udstråler design (en smule misvisende, ja).

uden at kende detaljerne i, hvad du arbejder med vil jeg sige, at jeg ikke er overrasket over forskelle.

en bedre måde at forudsige den stråling, er denne:

opbygge luften boks som du har beskrevet på mindst 1 / 4 bølgelængde fra nærmeste udstrålende kant.derefter vælge alle ansigter og pick PML oprettet guiden.beskrive tykkelsen af PML at være 1 / 8 bølgelængde, anslår nærmeste udstråler kant og beskrive den laveste frekvens af operationen korrekt.

se ansoft hjemmeside for en måned i dybdegående guide for at bruge PML.

Hej GHB,
Få dage tilbage så jeg en demo af en software.
I denne software, du ikke nødt til at trække din egen stråling grænse.registrerer automatisk det.
Så er deres eventuelle kriterier for dette, eller det bare gøre æske, der er Lambada af 4 væk fra udstrålende kant?

abhishekabs - im ikke bekendt med, at softwaren - men jeg vil foreslå, ja, generelt større feltet typisk er større eller lig med lambda / 4 større nøjagtighed, man vil få i lydfelt data

hej jeg normalt oprette en kasse med afstand af lambda / 4 fra udstrålingsfladen anvender vakuum som materiale assigment og derefter tildele den udstrålende grænsen går dette føre til forkerte resultater for?

Dette er en generel regel, dog har jeg stødt på dårligere resultater med større luft boks størrelse.Derfor kan vi brug for en stabilitet analyse ved påvirkning af luft boks størrelse på simulerede resultater.

GHB skrev:

abhishekabs - im ikke bekendt med, at softwaren - men jeg vil foreslå, ja, generelt større feltet typisk er større eller lig med lambda / 4 større nøjagtighed, man vil få i lydfelt data

Hej Alle,

Selv om jeg også bruge den samme lambda / 4 @ den laveste frekvens for min RadBox afstand, jeg også gerne bryde det op i bands at gøre det mere beregningstunge realiseres.For eksempel hvis jeg skulle til at simulere hele 5GHz-20GHz jeg kan tage 5-10, 10-15, og 15-20GHz bånd og bruge lambda / 4 for de mindste frekvens i dette frekvensområde (dvs. 5, 10, 15), ville dette reducere boks størrelse efter behov og give dig en meget mindre hukommelse tvang når der arbejdes på de lavere frekvenser.

Jeg håber dette hjælper!

~ Nick

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back