I
ifelix
Guest
Hej,
Jeg bruger HFSS ...
først og fremmest et spørgsmål.
Hvis jeg
har en antenne fodret af en microstrip og jeg ønsker at bruge en klumpet havn inde i model mellem bånd og jord, hvad der
er den dimension af havnen?
Hvis jeg bruger en waveport på kanten af den model, jeg ved, jeg
har at tage dimensioner ca.4H x 5W men hvis jeg bruger en klumpet havn inde kan jeg tage sin dimension lige hxw? Så lige stor som bredden af strimler og heigth som substrat?
Ændre emne, jeg
har simuleret en F-antenne, som genlyd i nærheden af 2,4 GHz og jeg
har sat en klumpet port mellem foder, og jorden.
Så jeg
har målt S11 og Z11.
Jeg forventede at hyppigheden svarer til det minimum af S11 (resonansomraadet point) skal svare til det punkt, hvor den imaginære del af Z11 går til nul.I stedet hyppigheden af S11 minimum er 2,485 GHz mens den frekvens, hvor Im (Z11) går til nul er ca.2.50 GHz.
Hvad
er der galt?Er et problem i simulator eller jeg ved en fejl tanker om ligestilling af de to foranstaltninger?
Desuden
har jeg fundet dette problem nogle andre gange med andre modeller ...
Thanks in adv at nogen vil hjælpe mig!
Farvel!
Jeg bruger HFSS ...
først og fremmest et spørgsmål.
Hvis jeg
har en antenne fodret af en microstrip og jeg ønsker at bruge en klumpet havn inde i model mellem bånd og jord, hvad der
er den dimension af havnen?
Hvis jeg bruger en waveport på kanten af den model, jeg ved, jeg
har at tage dimensioner ca.4H x 5W men hvis jeg bruger en klumpet havn inde kan jeg tage sin dimension lige hxw? Så lige stor som bredden af strimler og heigth som substrat?
Ændre emne, jeg
har simuleret en F-antenne, som genlyd i nærheden af 2,4 GHz og jeg
har sat en klumpet port mellem foder, og jorden.
Så jeg
har målt S11 og Z11.
Jeg forventede at hyppigheden svarer til det minimum af S11 (resonansomraadet point) skal svare til det punkt, hvor den imaginære del af Z11 går til nul.I stedet hyppigheden af S11 minimum er 2,485 GHz mens den frekvens, hvor Im (Z11) går til nul er ca.2.50 GHz.
Hvad
er der galt?Er et problem i simulator eller jeg ved en fejl tanker om ligestilling af de to foranstaltninger?
Desuden
har jeg fundet dette problem nogle andre gange med andre modeller ...
Thanks in adv at nogen vil hjælpe mig!
Farvel!