(HFSS) tegn på dielektriske Tangent?

D

decblue

Guest
Vi ved, ved frekvensen under plasma frekvens metal at Im (Permittivitet ε) er stort, og / eller Re (ε) er stort bu negativ. i henhold til Debye funktion: ε (ω) = ε ∞ - (ωp ²) / (ω ² + iωγ) => ε = ε '+ iε''Nu vil jeg simulere præcist metal SRR i gigahertz området, så jeg har brug for Indtast det rigtige antal, men jeg er ikke sikker på, tegn på dielektriske tab Tangent. i "HFSS online Help.pdf" side 15-77, sagde, at det ε = ε '+ iε''kan udtrykkes som ε = ε' (1-i (ε''/ ε «)), hvor (ε'' / ε «) er den dielektriske tab tangent. da jeg forvirret. for eksempel: Permittivitet af materiale x, εx εx = a + ib derefter på dielektriske Tangent kolonne, hvad skal jeg så skrive?? (B / a) eller (-b / a)?? PS: hvor kan vi få ωp (plasma hyppighed af metal) og dæmpning vare?

Hvis du indtaster en positiv værdi for tab tangent ... det er behandlet som tab. Hvis du indtaster et negativt tal, er det behandles som gevinst. Hvis du vil simulere spredt metaller i THz ... skal du indtaste en negativ real Permittivitet og en positiv tab tangent. Eller snarere end et tab tangent du kan indtaste en ledningsevne hvor sigma = 2 * pi * Freq * e0 * Im (is) BTW, hvis du er bare i GHz, vil du ikke se effekten af Drude metal spredning. Disse effekter er generelt ikke bemærket før man kommer i nærheden af plasma frekvensen ... snesevis af THz.

Normalt, er tab tangent delta udtrykt i positive, men det betyder den negative del af den imaginære del af komplekse Permittivitet.

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back