[HFSS] - Udpakning Indgangsimpedans fra en klumpet Port

V

vannik

Guest
Er der en enkel måde at udvinde hvad indgangsimpedans en enhed (dvs. en antenne fodret med en klumpet port) er?En impedans for klumpet havn skal specificeres, så er det normalt sker ved at beregne de reelle og imaginære komponenter af S11 og springer fra den enhed, impedans, da du kender referencen impedans?

Er der en nemmere måde end dette (noget der er indbygget i HFSS)?

Tak

vannik skrev:Er der en nemmere måde end dette (noget der er indbygget i HFSS)?

fremgår det, at Z parameter plot (ikke port Zo) giver de samme værdier, som du kan beregne fra s-parametrene for dette 1 port sag, FYI.

vannik skrev:

fremgår det, at Z parameter plot (ikke port Zo) giver de samme værdier, som du kan beregne fra s-parametrene for dette 1 port sag.

Hej,
Im lidt forvirret.Som jeg ser i dine grunde kan jeg ikke se de samme værdier ...Jeg forstår, at shmit diagram er korrekt og forståeligt for mig.Du har lige formere RX til 50 ohm og i dit eksempel, du fik RX = 1,4106 0,0248 jeg så RX50ohm = 70,53 1,24 i ohm Så jeg håber at se disse værdier i din første plot, men jeg ser kun ~ 68 ohm.Mit spørgsmål er, hvordan det er muligt at se dem RX værdier i dit første plot?

sorry, kunne jeg ikke finde de samme simulering.Lægge resultatet fra CST MWS (du får det samme i HFSS).Real, imaginære del af Z og smed diagram.
Beklager, men du skal logge ind for at se denne vedhæftede fil

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back