High Power Amplifier design?

H

has_ajam

Guest
Hej,
Jeg ønsker at designe en X-band 12 Watt forstærker med en chip HEMT.
Jeg har designet med lav effekt Forstærkere befor.en jeg kender pakket Transistor matchende og påvirke.
Men hvilke punkter der er kritiske for High forstærkere.(X-band 12 Watt Amplifier)
Har nogen krop nogen punkter, papirer, god bog eller ...
De kunne ikke være den samme lave forstærkere?kunne de
especialiy med chips, hvad skal jeg gøre?

Kære,

Det ligner lavenergidesign, men afhænger af din design.In lavenergidesign

Forstærkere normalt arbejder i CLASS-A.When gå til mellemlang effekt og høj effekt

De normalt arbejder i Klasse-AB & Klasse-C (Klasse-D ,...).I energibesparende du bruger

S-Parametre for matchende design, men på mellemlang og høj ydeevne, som du normalt kun har

Zin & zout (eller Zin & Zl) af transistor (Optimum Indgangsimpedans, Optimum Udgangsimpedans ...)

og du skal design matcher kredsløb til at konvertere 50 ohm til Conjugate af Zl eller Zin.

Endelig Take a Look @:

http://www.eudyna.com/e/products_e/wireless_e/in_matched_high_powe2r.htm

De har internt handler magt GaAs FETs (Solgt til 50ohms).

Held og lykke!

søge efter bøger af Crips
de er meget gode, og de er i forummet
held og lykke

Jeg er forvirret, som du sagde, at S parameter bruges til lavere strømforbrug .. men vi ved, at S parameter er egnet til høj frekvens.så, hvis det en dag, du ønsker at designe PA, arbejde i høj frekvens med høj effekt.som parameter kunne vi vælge?

For store signal design, s-parametre er ikke længere gældende.Man skal bruge store Signa impedanser.Z-parametre er ofte via et frekvensområde, at anordningen er beregnet til at operere.S-parametre er kun egnet til lineære udflugter fra bias punkt, store signal indebærer ikke-lineære udflugter fra bias punkt eller ikke RF-punkt.Som nævnt, Cripps behandler dette aspekt ganske godt.

Moonshine

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back