High Power .......??

A

ahmed Osama

Guest
Kære Alle

Jeg har brug for din hjælp & tips i følgende projekt,

Jeg har brug for at gøre en 14 Mhz OSC.med udgangseffekt mere end 500watt og blive i stand til at styre sådanne RF i en bestemt retning ...

Hvordan kan jeg starte??og hvordan man leverer så stor magt?tak

farvel

u behøver en effekt forstærker med høj effekt transistor, selv u skal bruge en combiner at kombinere produktionen af 2 eller 4 PA

khouly

Prøv en MOSFET-baseret design, som dette:
http://www.microsemi.com/micnotes/APT9903.pdf
Det
er for forskellig hyppighed, men hele idéen bag forbliver den samme.
Naturligvis en forstærker bør styres af oscillator.Det er dog muligt at udforme en oscillator med 500W udgangseffekt, men generelt er en dårlig idé.Der vil være nogle spørgsmål, primært med stabilitet.

Hvad mener du med ledende en effekt i visse retning?
Du vil overføre det som elektrisk signal, eller som elektromagnetisk bølge?

I førstnævnte tilfælde er et koaksialt kabel burde være nok, men en der skal sørges for, når de skal vælge en.Find svækkelseskarakteristika pr længden af et bestemt kabel og beregne mængde strøm, som at kablet vil fjerne varme.
Også, skal du matche forstærkerens Udgangsimpedans at kablets impedans, det samme gælder den belastning's side.Belastningen skal enten have samme impedans som kabel og forstærker, eller være udstyret med impedans-matching kredsløb.

I tilfælde af at overføre et signal som elektromagnetisk bølge, alt hvad du behøver er en retningsbestemt antenne, som vil blive huuuuuge på denne frekvens.

Godt valg i klassen E forstærker.

"I tilfælde af at overføre et signal som elektromagnetisk bølge, alt hvad du behøver er en retningsbestemt antenne, som vil blive huuuuuge på denne frekvens.
"

Ja, bølgelængde på en ledig plads er ≈ 20m for 14 MHz, men du kan prøve en lille Loop antenne,
er det en god start, det har en form for "∞" stråling mønster (hvis det er korrekt afbalanceret i en feed-punkt,
er det har behov for en balun), og du kan let ændre i en cardioid mønster for yderligere directivity.

http://www.frontiernet.net/ ~ jadale / Loop.htm

Venlig hilsen.

Der er juridiske problemer.Du kan ikke forsætligt udstråler signaler uden en licens, og kun i frekvensintervallerne at licensen omfatter.

flatulent wrote:

Der er juridiske problemer.
Du kan ikke forsætligt udstråler signaler uden en licens, og kun i frekvensintervallerne at licensen omfatter.

E. g.induktiv opvarmning eller medicinske anvendelser på 13,56 MHz er generelt muligt, det er, hvad ISM båndet er reserveret til.Det
er også normalt, at nogle RF magt udstrålede hvis det ikke kan undgås med passende indsats.Jeg er i øjeblikket ikke klar over de regler for industri-eller medicinsk RF magt applikationer.For kommunikation formål,
f.eks RFID er der temmelig strenge krav til resttold langt feltstyrke.
.

Jeg er også spekulerer på, hvad du mener med guide sådan RF i en bestemt retning.På grund af den 20 m bølgelængde, du rent faktisk bruger nær området.

basically as either a capacitive or inductive coupler and consider electrical or magnetical field only.

Du kan også henvisning din antenne
grunden som enten et kapacitiv eller induktiv kobling og overveje elektriske eller magnetiske felt kun.En electromagnetical område beskrivelse kommer i spil, når de (typisk meget små) udstrålede en del af magt skal beregnes.

practically means utilizing a coil or electrodes.

Således ledende RF i en retning
praktisk måde at bruge en spole eller elektroder.

For de nævnte ISM forskrifter, generatoren skal naturligvis have en krystal oscillator.For magt fase, en solid state løsning ville være smartere variant, hurtig standard MOSFET skulle være tilstrækkelig, tror jeg, selv om RF FET gøre det lettere design.Eller brug en traditionel ventil magt fase.

Du vil være bedst ud ved hjælp af induktive kobling.Især hvis alt er i en stor metalkasse.

I EU er der regler om utilsigtet stråling i HF ISM bands.Du kan overstige disse med blot snese watt strøm.

14MHz tildeles for radio amatør brug.For udsender 500W på denne frekvens vil du få brug for licensen, og kun med henblik på amatørniveau kommunikation under tilladt driftsformer.
Hvis du forsøger at gøre dette illegaly, vil det ikke være længe før nogen banker på din dør.Hvis du har problemer med radio amatører i dit nabolag, skal du forsøge at løse problemet med ham eller kommunikation myndigheder.Mest elektromagnetisk interferens problemer kan løses med lidt god vilje og viden.(I am guessing dette kan være motivation)

Hvis dette senderen, der skal anvendes i industriel brug, har det at være omgivet at forhindre lækager uden for processen, der skal udstrålede med denne RF magt.

"Der er juridiske problemer. Du kan ikke forsætligt udstråler signaler uden en licens, og kun i frekvensintervallerne at licensen omfatter.
"

Ja, det
er rigtigt, 14-14.350 er en amatør 20m båndet.Jeg tror, at han kender.73, EA2CTK
EA2RKG Radio klub medlem.

ahmed Osama wrote:flatulent wrote:

Der er juridiske problemer.
Du kan ikke forsætligt udstråler signaler uden en licens, og kun i frekvensintervallerne at licensen omfatter.

Til Ahmed Osama,

14 MHz er umuligt at bruge.Ham radiooperatører vil finde dig straks.13,56 MHz er det tætteste ISM-båndet, hvor du kan prøve at dit projekt "uden licens".Men ISM er faktisk godkendt til bestemte aktiviteter.Hvis din ansøgning ikke er i FCC liste du er i knibe.Af den måde, FCC normalt begrænser ikke den magt, men elektrisk felt mærkeligt på en bestemt afstand.Det er smart løsning, og det fungerer godt for inspektion.Men for dig er det ikke så let at kontrollere denne parameter.ISM-bånd bruges også til RFID og medicinske anvendelser.Det er også kontrolleret af NTIA og FCC.Derfor være meget forsigtig, hvis du er i USA.Faktisk for denne frekvens 500 W signalet kan gå til ethvert sted på Jorden, hvis visse betingelser er opfyldt.

Til byteptr,

Det er rart at mødes skinke operatør her, kan du forstå to sidste bogstaver i mit nick.Din placering er Frankrig,
kaldesignal er spansk, men det er ikke så vigtigt.

73!RF-OM

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back