HJÆLP! Digital Termometer

J

jhunt315

Guest
Jeg har et kæmpe projekt på grund i 2 dage og jeg kan ikke finde ud af det! Jeg bruger en PIC16F917 microcontroller og en LM34 sensor for at vise termometret aflæsningen på en syv segment display. Jeg bruger MPLAB IDE program til program på billedet, men jeg ved ikke hvordan man skriver koden (jeg tror, ​​det er C-kode) for at få denne enkle temperaturmåling på displayet. Er der nogen der har en C-kode til min PIC, og føler at gøre dette arbejde?

Du skal skrive kode til følgende funktioner: Læs analoge LM34 spænding (A2D) Konverter læsning til temperaturen Konverter temperaturen værdi BCD (2 cifre) Konverter BCD til 7 segment Code Refresh de 7 segment Re displays gøre løkken Din skole kræver, at du skrive koden til at vise, at du har de nødvendige færdigheder til fortiden dit kursus Hvilken compiler giver din skole giver?

Ja jeg ved at jeg er nødt til at gøre det for koden, jeg er god til ledninger bare forfærdeligt ved kodning. Vi er nødt til at bruge C Compiler, så C-koden ville være den eneste kode jeg ville være i stand til at bruge.

Du har CCS, hi tech og Mikro compiler, at brugen C sproget ... og der er formentlig mere ... (Hver er unik, som i en kode, der arbejder for Mikro vil ikke arbejde fra hi tech uden en indsats for at ændre det)

Jeg bruger MPLAB C compiler, der er forbundet med HI TECH C compiler

Hvis de Edaboard medlemmerne give dig den kode, de skal modtage certifikatet på din skole.

Jeg kender dens meget at bede om jeg er meget fast og ikke forstår dette, og ville elske hvis nogen skulle prøve MPLAB C kode for en PIC16F917 selv om det for en LM35 sensor.

Det er ikke masse egentlig ... ved du hvordan man får en lcd til at fungere korrekt?

Det første indlæg henviser til en syv segment display, 2 cifre Jeg går ud fra.

oh lige glemt om det ^ ^ Jeg har altid været en fan af LCD over segment display ^ ^. Jeg har noget her omkring, der får det at arbejde. konverteringen er temmelig ligetil. Jeg har aldrig brugt den slags sensorer, de bruger den sædvanlige formel converte? (5 * (x) / 1023)

Nej, jeg ved ikke hvordan man har en LCD-arbejde, dette er min første gang, og jeg var lige givet en syv segment display tilsluttet korrekt, og var nødt til at finde den rigtige kode ved hjælp af LM34 sensor, at transistorer fungere som skifter til syv segment , 1k modstand bank hooked op til PIC og pic16f917. Så blev jeg bedt om at finde den korrekte kode ved hjælp MPLAB IDE program med C at gøre det vises på syv segment og jeg har ingen idé om hvad de skal gøre.

Her er en tutorial om brug af PIC til at køre syv segment display: [url = "http://www.gooligum.com.au/tutorials/midrange/PIC_Mid_C_7.pdf"] Driving syvsegment Displays - PIC med C [/URL] Dette PDF kombineret med de tre andre eksempler på projekter i gav dig i din anden tråd beder hjælp til samme problem, krydse udstationering, giver al den information du behøver for at afslutte dit projekt.

Syv Segment Display med PIC16F877A og HI-TECH C | eXtreme Electronics [/url] følger, at en for segment-display og for omstilling bare gå til C: \ Programmer \ HI-TECH Software \ PICC \ 9.81 \ prøver \ A2Demo og tjek disse filer. du behøver at vide, hvor du tilslutter sensoren. hvis du tjekke 16F877 databladet kan man se, at det kun på PORTA du kan konvertere analog til digital, hvis jeg ikke tager fejl. i
Code:
 ugyldige adc_read (usignerede char kanal) {ADCON0 = (kanal

tak zwilorg [color = "Silver"] [size = 1] ---------- Indlæg tilføjes 18:30 ---------- Forrige post var på 18:27! - --------- [/size] [/color] En hurtig spørgsmål. I koden har # include. Ville jeg nødt til at downloade, at biblioteket, fordi i MPLAB IDE for PIC16F917 det behøver ikke at biblioteket står.

[size = 1] ---------- Indlæg tilføjes 18:30 ---------- Forrige indlæg var på 18:27 ---------- [/size] [/color] En hurtig spørgsmål. I koden har # include. Ville jeg nødt til at downloade, at biblioteket, fordi i MPLAB IDE for PIC16F917 det behøver ikke at biblioteket står.
Ingen problem M8. Du måske gør noget forkert så: S htc.h staalindustrien, samt nogle andre er "default" biblioteker HiTech compiler: S du ikke behøver at tilføje dem til dit projekt. bare inkludere dem ... Jeg kan ikke hjælpe dig med denne fejl: S beklager

Ok jeg fik det problem løst. Et hurtigt spørgsmål om, se på koden det ligner syv segment display er tilsluttet til port D. Er det korrekt?

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back