HJÆLP! Kommunikation hc08 SCI-MAX232-pc er brudt

D

dkace

Guest
Hej mennesker! Jeg forsøger at lave en HC908GP32 at kommunikere med LabVIEW gennem COM2. Jeg bruger MAX232 som interface, men selv om RS232 transmmits farten ord for UC at indlede konvertering og transmmition af mine data, er dette ikke sker. Jeg lagde mærke til, at den modtagende pin af UC (dvs. RxD) er i HI status, når tomgang (dette normalt efter min programmering) og transmmiting man giver en værdi på 3.9V (i stedet for 5V). Denne tilstand er uændret, selv når MAX232 modtager et ord fra pc'en. Jeg er parat til at begå selvmord her !!!!!!! PLEASE HJÆLP STRAKS : cry: 8o:? : :) Cry: DK Ace

Check din kode immediately.there skal være nogle problemer med den serielle kommunikation portion.you kan skrive methat del i sikkerhedskopien, du er ved at starte den serielle comm. hvis du er sikker på din kode så i dette tilfælde kan du forsøge at sende data på polling grundlag og ikke på afbryder grundlag som du skal gøre. sidste lille advarsel: bare sikre korrekt timer værdier og enabling af seriel comm i scon register.

Check din kode immediately.there skal være nogle problemer med den serielle kommunikation portion.you kan skrive methat del i sikkerhedskopien, du er ved at starte den serielle comm. hvis du er sikker på din kode så i dette tilfælde kan du forsøge at sende data på polling grundlag og ikke på afbryder grundlag som du skal gøre. sidste lille advarsel: bare sikre korrekt timer værdier og enabling af seriel comm i scon register.

ok, miniyash, har jeg forvejen gjort det. Koden er ok, er SCI indledt korrekt, og timingen er også ok. Jeg tror, at problemet er med max 232. Jeg fandt ud af at det ikke "tale" til mc, når RS232 sender et signal. Men man ved aldrig ... alligevel takket

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back