[HJÆLP] PIC18F4550 - A / D Initialisering

S

scdvom

Guest
Hej alle. Jeg fik et spørgsmål here.hw skal jeg initialisere min ADC i PIC18F4550?
Code:
 /***** ADC initieringer *****/ ADCON0 = 0x01; / / Aktiver A / D konverter
kan det simpelthen gøres ved det? faktisk vil jeg gerne gjort det initialisering samme som den følgende kode, som skrev til Atmega644. kan some1 hjælpe mig til at konvertere den til PIC18F4550 med C-sprog?
Code:
 ADMUX = 0XE2; / / Intern 2,56 henvisning spænding, med kapacitet på AREF ADCSRA = 0X87; / / Aktiver på, skal du starte konverteringen fra, ur = SYSCLK/128
bt jeg fik et spørgsmål here.is det nødvendigt behovet for at give en reference spænding for ADC? Derefter Wats anvendte ur?? thx 4 hjælpe

Hej, Bestem din clock frekvens, analoge kanaler, hvilken kanal til at læse fra, reference spænding, opløsning. Her er et eksempel for initialisering ADC kl sige 10MHz clock (med eller uden HSPLL), analog kanal 0 og hvile valgt som digital, læst fra kanal 0, referencespænding er Vdd-Vss, opløsning er 8-bit.
Code:
 / / Initialisér ADC til 10MHz clock, ch0, 8-bit / / MPLAB C18 ADCON0 = 0x01; / / ADC på, ch0 ADCON1 = 0x0E; / / Ch0 analog, vref: VDD-vss ADCON2 = 0xBF; / / 20TAD AQ, FOSC/64
Husk, dette er kun initialisering. Efter dette du nødt til at læse værdien af ADC som:
Code:
 unsigned char ADVar; ADCON0bits.GO_DONE = 1; / / Start konvertering while (ADCON0bits.GO_DONE); / / Vent til slutningen af konvertering ADVar = ADRESH; / / Læs 8-bit data
Håber det hjælper. Tahmid. [Size = 2] [color = # 999999] Lagt efter 4 minutter: [/color] [/size] Der er masser af forskelle mellem at gøre tingene på ATMEGA og PIC. Forsøg ikke at følge ATMEGA kode for PIC. Det skal bare forvirre dig. Det er bedst du ser for PIC-kode eller bruge ATMEGA.

hej Tahmid, thx 4 ur hjælpe igen. erm .. kan u expain flere detaljer AB hw tis arbejde? wat det bruges til? ADCON2 = 0xBF; / / 20TAD aq, FOSC/64 thx

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back