Hjælp !!!!! 50 Ohm PCB Antenne tracewidth og airgap ???????

M

mobinmohandas

Guest
Hej Alle, For vores nuværende design er vi nødt til Creat 50 ohm spor til RF Signal, Vi vil ikke give nogen henvisning til denne enten ved et fly eller et spor, Hvordan kan vi få Tracewidth og airgap på 50 ohm impedans differentiale signaler (2 spor). Tak, Mobin Mohandas

Hej alle ... Da jeg også arbejder på det samme projekt, vil jeg forklare lidt mere om kravet om ... Vi har en RF-transceiver chip, der sender radiosignaler. Dette vil blive dirigeret til en RF Switch IC (HRF-SW1030), hvor det skiftede mellem 6 kanaler. Hver af de 6 kanaler er tilsluttet en antenne spolen (og tilhørende passive komponenter til at opretholde 50 ohm impedans). Da alle de 6 antenne bredbånd er på samme PCB, vi er nødt til at løbe spor fra kontakten IC til hver antenne. Hvis vi var ved hjælp af forskellige PCB for hver af de seks antenner, kunne vi har brugt en 50ohm kabel til hver forbindelse. Her, da vi kører PCB spor i stedet for 50ohm RF kabler, er det bydende nødvendigt, at sporene burde have 50ohm impedans for at få ordentlig matchning. Hvordan kan dette opnås? Er det klogt at have en jordforbindelse under de to spor, således at der reference, og dermed fastholde 50ohm impedans hele længden af disse spor?

Er det klogt at have en jordforbindelse under de to spor, for derved at sikre reference, og dermed fastholde 50ohm impedans hele længden af disse numre
Hvad mener du med "to spor? "? Bruger du en differentieret linje par til hver enkelt RF-signal? En transmission linje består af signal-og returvej. Valget af mikrostrip (en signal linje over stelplade) eller differential linje par (signal og vende tilbage side om side) eller en anden struktur afhænger af din ansøgning.

Hvad mener du med "to spor"? Bruger du en differentieret linje par til hver enkelt RF-signal
To spor = et signal og en tilbagevenden -> her er det næsten differentieret.
En transmissions-linje består af signal-og returvej. Valget af mikrostrip (en signal linje over stelplade) eller differential linje par (signal og vende tilbage side om side) eller en anden struktur afhænger af din ansøgning.
En begrundelse 'fly' er ude af spørgsmål, da RF udstrålede af antennen spolen ville få, der absorberes af jorden flyet. Så hvordan kan vi fastholde en 50ohms impedans set fra chippen? Jeg håber, jeg gjorde det klart, at vi agter at bruge sporene som et alternativ til 50 ohm kabler. Det skal se nogenlunde sådan her: =================== [Selvfølgelig ville der være krumninger og kurver på sporene, mens du gør den konkrete udformning] Vi bruger 13.56MHz RF , til at læse tags.

Jeg forstår, at det første indlæg beder om en differentieret par design. 50 ohm forskellen er en temmelig lav impedans og kan bedst opnås med en stelplade og en tynd substrat (differential mikrostrip). En differentieret par uden stelplade (f.eks differential coplanare bølgeleder) vil resultere i ret ekstreme hul at spore bredde relationer. Det samme grundlæggende anvendelse på 50 ohm enkelt endte transmissionslinjer. Men hvis du påtænker at optage antenner med din PCB, bør du først og fremmest passe til antennen krav om jorden fly og PCB substrat. Under alle omstændigheder kan du forvente, at den enkelte antenner interagerer med hinanden og de fælles stelplade. Udtrykket "antenne spole" er mest brugt til D

... 50 ohm forskellen er en temmelig lav impedans og kan bedst opnås med en stelplade og en tynd substrat (differential mikrostrip). En differentieret par uden stelplade (f.eks differential coplanare bølgeleder) vil resultere i ret ekstreme hul at spore bredde forbindelser.
Kan du forklare lidt mere om det? Ville sætte stor pris på, hvis du kunne give nogle midler til beregning af afstanden og bredde krav.
Det samme grundlæggende anvendelse på 50 ohm enkelt endte transmissionslinjer. Men hvis du påtænker at optage antenner med din PCB, bør du først og fremmest passe til antennen krav om jorden fly og PCB substrat. Under alle omstændigheder kan du forvente, at den enkelte antenner interagerer med hinanden og de fælles stelplade. Udtrykket "antenne spole" er mest brugt til D

Som FVM korrekt erklærede, at hele konceptet af kontrollerede impedans transmissionslinjer er ikke nyttigt for linjer, der er elektrisk kort. Hvis linien er kortere end 1 / 20 bølgelængde eller så, kan den "distribuerede" karakter af linjen ignoreres, og du kan beregne den linje som en simpel RLC netværk. For 13MHz, route på din PCB kan betragtes klumpet elementer. Men hvis du insisterer at anvende kontrollerede impedans til din differentiale linje par, kan jeg beregne værdier for dig. Vælg en linje bredde eller et hul størrelse, og jeg vil beregne den anden værdi for dig.

Der er forskellige kommercielle og gratis værktøjer til beregning af PCB transmissionslinjer. Nogle har været foreslået på edaboard. Hvad angår Deres multi RFID "antenne" design, ser jeg følgende grundlæggende aspekter - føreren side er 50 ohm enkelt ophørt. En 50 ohm forbindelsesledning mellem fører og impedanstilpasning netværk vil blive foreslået af den sædvanlige kabel setup, men det er ikke nødvendigvis - du ikke ønsker en stelplade nær spolerne. Men en enkelt endte transmissionslinje effektivt kræver en stelplade (eller i det mindste et grundareal på en vis grad) - det impedanstilpasning nettet indebærer en enkelt endte til differential konvertering (en balun), fordi spolen skal køres afbalanceret efter min mening, placeringen af impedanstilpasning netværk og impedans og type (ubalanceret / balanceret) af transmissionen linje er begge åbne for design optimering. Hvis du ønsker TL uden en stelplade, ville en differentieret linje foreslået, men involverer en balun på førerens side. Så en mulighed er at flytte en del af eller hele matchende netværket til førersiden og forbinde spolen gennem en afbalanceret linje. En parallel kondensator på spolen side virker rimeligt.

En differentieret par uden stelplade (f.eks differential coplanare bølgeleder) vil resultere i ret ekstreme hul til at opspore bredde forbindelser
Blot for at bekræfte, at her er et eksempel: Jeg simulerede din differentiale par med. 50μm og 100μm hul størrelse, og varieret linjebredden. Den resulterende linje Z0 er vist i plottet nedenfor. Linjebredde er i mm. Substrat blev 0.5mm FR4. Som du kan se, er impedansen er højere end 50 ohm selv for meget brede linjer, som fortæller os, at den linje er for induktive og vi har brug for mere kapacitet mellem linjerne. Forøgelse af kapacitans af en mindre forskel kan medføre problemer i produktionen, så vi har brug for en anderledes tilgang. En mulig løsning er at bruge bredside koblede linier (dvs. linje par, hvor linjer er lodret stablet, i stedet for side om side på samme lag), men det afhænger af tykkelsen af de dielektriske mellem linjerne. Så meget for beregningen. Bemærk, at dette kontrollerede impedansen er ikke et krav for din anvendelse, fordi dine linjer kort er i forhold til bølgelængden.

Vi har allerede en matchende kredsløb og balun ved førerens side, og det er det signal, der kommer ud af balun, der bliver fodret via kontakten IC til disse 6 antenner. FYI, hver af de 6 antenner skal være ens, og derfor hver enkelt har et matchende netværk bestående af et par kondensatorer parallelt, og den anden i serien, sammen med en lille modstand. Ja, vi planlægger at køre en afbalanceret linje, efter drøfter dine værd indlæg, blandt andre ting. EDIT:
... så vi har brug for en anderledes tilgang. En mulig løsning er at bruge bredside koblede linier (dvs. linje par, hvor linjer er lodret stablet, i stedet for side om side på samme lag), men det afhænger af tykkelsen af de dielektriske mellem linjerne.
lyder interessant, men har ikke udforsket denne metode endnu. Vil helt sikkert give det en tanke

Ja, vi planlægger at køre en afbalanceret linje
Har du tænkt 50 ohm eller 50 50 = 100 ohm balanceret linje? 50 ohm balanceret ville være inapparoriate lav impedans efter min mening. Også ved hjælp af en 50 ohm switch (dobbelt pole) for en afbalanceret linje antyder 100 ohm linje impedans.

Som jeg nævnte tidligere, er min hensigt at bruge PCB spor i stedet for en 50 ohm RF kabel, der er almindeligt anvendt i den slags programmer - RF chip på en bord, og antennen spolen placeres et andet sted. Derfor bruger jeg en balun transformer til at konvertere ~ 200ohms impedans som set af chippen, til 50 ohms om fremsendelse linje, og endelig forbindelse til en 50 ohm tunet antenne.

Ja, det er, hvad jeg har forstået fra dit første indlæg. Men det passer ikke en afbalanceret linje.

lyder interessant, men har ikke udforsket denne metode endnu. Vil helt sikkert give det en tanke
Jeg har lige gav det en chance i simulatoren. Hvis vi holder 8mil linjebredden, ville vi have en FR4 tykkelse på ~ 3.2mil mellem bredside koblet linjer for 50 Ohm linje impedans. Hvis du har noget som et tyndt prepreg lag i dit bord, kan disse bredside koblet linjer være en option med en rimelig dimensioner.

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back