Hjælp analysere denne spole

M

mr_monster

Guest
Jeg har en spole, og jeg løb en scanning formular 20 Hz til 20 kHz på en impedans meter og fik meget mærkelige resultater. Jeg målte L og | Z | og for startere fik meget forskellige resultater end min dyrlæge, der måler i 270Hz. Handlingen starter med en værdi af 770mH @ 20Hz og går op til omkring 950mH @ 20KHz, men jo højere freq. mere induktansen ændringer og det er ikke en monoton funktion som det vil hoppe op og ned (jo højere frekvens.). Jeg har også observeret | Z | og jeg kan se en smuk "tilfældig" adfærd, her er 1. del af plottet. Jeg vil sætte pris på forklaringer fra folk, der kender til magnetisme.

Den | Z | plot hovedsageligt foreslår en uegnet måleopstilling eller ødelagte impedans meter. For at bestemme L og rimelige frekvensområde til målingen, skal du hellere et show kompleks impedans eller størrelse / fase plot. Før impedans og LCR meter er blevet blevet populære, folk, der anvendes til at bestemme komplekse impedanser med en generator, en reference modstand og flere spændinger målinger på papir og blyant. Det er stadig en mulighed.

Det mærkelige er, der måler modstande og kondensatorer godt, men har problemer med induktans ...

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back