Hjælp! - CST MWS port definition fejlmeddelelse

S

svarun

Guest
Hej alle, jeg simulerer en mikrostrip linje på en blandet luft-silicium substrat. Jeg definerer bølge porte til de to ender. Jeg får en fejlmeddelelse. "Bølgeleder for Port nummer 1 er for kort. Den bølgeleder skal homegeneous for atleast tre meshplanes i formerings retning". Jeg har sørget for, at underlaget fint masket at sikre, at der er minimum 8 celler i x-retning, hvilket også er den retning af formering. Stadig theerror holder popping op. Hvad skal jeg gøre? Tak for din tid. -Svarun

Hej Eirp og RF simulator, Kan du venligst fortælle om, hvad jeg forstår ved homogenity er korrekt? Dette er hvad jeg forstår. Antag min formering retning er at sige x. Jeg har dybest set gør tre tynde skiver svarende til de tre celler langs x-aksen og svarer til omfanget af waveguide havn i YZ plane. Så jeg ser på de tre skiver. De skal alle være identiske hvilket betyder at de skal overlappe på hinanden nøjagtigt. Er denne ret. Fortæl om dette er korrekt? PS: Hvis dette er rigtigt, så min model ikke opfylder dette, og så jeg kan ikke simulere det. Jeg er nødt til at finde ud af andre måder. Tak for din tid. -Svarun

[Quote = svarun] Hej Eirp og RF-simulator, Kan du venligst fortælle om, hvad jeg forstår ved homogenity er korrekt? Dette er hvad jeg forstår. Antag min formering retning er at sige x. Jeg har dybest set gør tre tynde skiver svarende til de tre celler langs x-aksen og svarer til omfanget af waveguide havn i YZ plane. Så jeg ser på de tre skiver. De skal alle være identiske hvilket betyder at de skal overlappe på hinanden nøjagtigt. Er denne ret. Fortæl om dette er korrekt? PS: Hvis dette er rigtigt, så min model ikke opfylder dette, og så jeg kan ikke simulere det. Jeg er nødt til at finde ud af andre måder. Tak for din tid. -Svarun [/quote] Kære ven Homogenity betyder, at fodring bølgeleder ikke ændrer dimensioner i tværgående retning (i din notation YZ) i løbet af 3 skiver i x (formering) retning, OK? Jeg har vedhæftet enkelt billede .. Hvis det gør ikke hjælpe, bedes du sende dit projekt her! Med venlig hilsen eirp

[Quote = eirp] [quote = svarun] Hej Eirp og RF-simulator, Kan du venligst fortælle om, hvad jeg forstår ved homogenity er korrekt? Dette er hvad jeg forstår. Antag min formering retning er at sige x. Jeg har dybest set gør tre tynde skiver svarende til de tre celler langs x-aksen og svarer til omfanget af waveguide havn i YZ plane. Så jeg ser på de tre skiver. De skal alle være identiske hvilket betyder at de skal overlappe på hinanden nøjagtigt. Er denne ret. Fortæl om dette er korrekt? PS: Hvis dette er rigtigt, så min model ikke opfylder dette, og så jeg kan ikke simulere det. Jeg er nødt til at finde ud af andre måder. Tak for din tid. -Svarun [/quote] Kære ven Homogenity betyder, at fodring bølgeleder ikke ændrer dimensioner i tværgående retning (i din notation YZ) i løbet af 3 skiver i x (formering) retning, OK? Jeg har vedhæftet enkelt billede .. Hvis det gør ikke hjælpe, bedes du sende dit projekt her! Med venlig hilsen eirp [/quote] Kære Eirp, Tak for din præciseringer selvom især billedet. Jeg virkelig sætter pris på du tager dig tid til at tegne illustrationer. -Svarun

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back