Hjælp Design beregning pumpe bruger lav Vt NMOS

S

sbhalerao

Guest
Hej alle,
Jeg er i øjeblikket en del af forsknings-gruppe.Vi er analysying forskellige kredsløb, der skal anvendes i et Wireless Sensor node ..
Vi er nødt til at designe en charge pumpe (Dickson Debiter pumpe),
der tager et input af ~ 0,2 V eller ~ 0,3 V og konverterer til `2 V på outputtet ..Vi bruger PSPICE at simulere kredsløb ..(Vi kan også bruge TSpice-hvis dens useis berettiget) ..
Det største problem er - vi har brug for en lav Vt NMOS transistor model ..I nogle IEEE forskning papirer, folk har udforsket mønstre ved hjælp af nulstillings Vt NMOS ..Men jeg kan ikke forstå, hvordan vi kunne have et nul Vt NMOs ..Vi har en model er til rådighed til nul Vt eller meget lav Vt NMOS, ville vi blive hjulpet til en stor grad.
Jeg forsøgte at søge på forskellige steder på internettet, men fandt ikke nogen sådanne modeller ..
1) Kan nogen foreslå, hvad jeg skal gøre?
2) Kan nogen post nogen lav Vt NMOS model??

Takke Dem alle på forhånd,
Shantanu Bhalerao,
ECE, NIT Nagpur

Hvis du bruger nul-vt NMOS, reverse lækstrøm bliver større.
Men din indgangsspænding er kun 0,2 V.
Hvad er spænding swing af ursignal?

slchen

Tak slchen for dit svar.
Spændingen swing af ursignal er 0,5 V. ..Jeg faktisk ikke foregribe noget problem med hensyn til store reverse lækstrøm ...
Og hvordan bruger jeg et nul - Vt NMOS???Hvordan er nul Vt muligt??
Hvilken model / parametre bruger jeg i SPICE simuleringer??

Nul Vt er muligt.u kan ændre krydderiet model af dig selv.Vt er kontrollerbar.negative vt er også muligt., som er det opbrug transistor

pfd001 wrote:

Nul Vt er muligt.
u kan ændre krydderiet model af dig selv.
Vt er kontrollerbar.
negative vt er også muligt., som er det opbrug transistor

Det er bare for simulering.u kan sikre ur skematisk er korrekt med det.Når u design det, u kan få krydderiet model fra støberi.Normalt vil den EEPROM proces har lav vt transistorer.

Jeg ville blot få dette verificeret fra alle folk her ---

Til nul-Vt NMOS, jeg har bare brug for at sætte VTO = 0 i SPICE model??
Jeg er ikke bruger nogen påvirke og VTO = Tærskel spænding på nul bias ...

@ sbhalerao,

Før designe noget, det er bedre at kontrollere, om en passende lav Vt enheden findes i noget støberi, at du kan bygge din kreds.Hvis en ordentlig proces er ikke tilgængelig, end at spille rundt med Vt af transistorer er fint at tilfredsstille dem akademiske quriosity, men ikke meaningfull for nogen praktiske resultater.

AFAIK alle fabs tilbyde nul Vt og er gratis ....er ikke en ekstra maske.Det er meget anvendt til hætter fordi de er mere lineær.Hvis du foretager en hætte wioth normale enhed værdien af hætten varierer vildt omkring Vt.

Det er misunderstandiing.nul vt deviceis ikke tilgængelig for standard
FMO'er proces.kan du forklare, hvordan den fælles landbrugspolitik med nul vt transitor?er det en gate-source cap?

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back