hjælp: en ultra wideband antennenettet med stor gevinst

X

xxgcatz

Guest
Jeg ønsker at designe en ultra wideband antennenettet med høj gevinst.Båndbredden er 1G til 10GHz.Jeg ved, det er svært at implent.Nogen kan give mig nogle råd eller nogle dokumenter.Thanks a lot!Hilsen

Der er en række af antenner kan din 3 oktav båndbredde.Vivaldis, spiraler, og LPDs kommer til at tænke.Det store problem er element afstand på den høje frekvens ende at undgå gitter lapper.

Du behøver ikke sige, hvor meget får du er ude efter, eller hvor meget plads du har til rådighed.En reflektor med et bredt bånd feed overnatning vil blive lettere realiseres.

Vivaldi array ville være en bedre løsning, tror jeg.For grundlæggende idé at tage et kig på denne tese:

http://www.ittc.ku.edu/research/thesis/documents/ravi_prakash_rajaraman_thesis.pdf

Der var en anden artikel fra mikroovn tidsskrift (2004) om at designe denne antenne.Imidlertid kunne jeg ikke finde linket.Lade dig vide senere, hvis jeg finder det.

Har lige fundet artiklen:

"The Design af en Dual polariseret Vivaldi Array" - Microwave Journal (september 2004).Bare søg i www.mwjournal.com, du er nødt til at logge på for at læse hele artiklen.

Held og lykke.

thanks a lot, har jeg downloade "The Design af en Dual polariseret Vivaldi Array", og jeg ser det.
tak igen

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back