Hjælp er nødvendig for PIC MCU

L

LoyC

Guest
nogen, der kan vise mig hvordan man skriver et program, der: (i) Har 4 indgange 5V på 4 forskellige ben (Lad os sige PORTA) med tænder på dem alle. (Ii) Den indgående kontrol's 4 udgange (Lad os sige PORTB) (ii) output skifte hver gang en 5V er tilsluttet. (Tryk kontakten én gang = 1 ved at trykke skifte 2. gang = 0)

Hvorfor skulle du have en microcontoller for en sådan opgave? quad D-type flip-flop + inverter eller blot JK-type flip-flop ville fungere samme som godt. Disse IC's kan findes i populære 7400 og 4000 familier

Hvorfor ville du have en microcontoller for en sådan opgave? quad D-type flip-flop + inverter eller blot JK-type flip-flop ville fungere samme som godt. Disse IC's kan findes i populære 7400 og 4000 familier
Det er på grund af mit projekt krav.

<span style="color: grey;"><span style="font-size: 10px">---------- Post tilføjes 10:37 ---------- forrige indlæg var på 08:55 ----------</span></span>
Hej, hvilket sprog du ønsker at gøre program? ml
C-sprog mate!

hej hvis det er c, er det nemt bare gøre initialiseringen del gerne konfigurere ben som input og output, hvis (INPUT1 == 1) {OUTPUT1 ^ = 1;} indføre passende forsinkelse mellem læsning af switche for at undgå de-bounsing er det ok? ml

Hej Hvis det er c, er det nemt bare gøre initialiseringen del gerne konfigurere ben som input og output, hvis (INPUT1 == 1) {OUTPUT1 ^ = 1;} indføre passende forsinkelse mellem læsning af switche for at undgå de -bounsing er det ok? ml
Mate, jeg tror u fik det galt ved hvad jeg mener. Jeg har brug for samme input fra 1 til at give 2 udgange. Den skematiske diagram er som følger: http://www.edaboard.com/attachments/...568-tx_mcu-jpg hvor p1.0, 1.1,1.2,1.3 og p3.0 er output pins (Lad os sige, PORTA af MCU). Mens der for input, jeg planlægger at bruge en 5V tilsluttet til 4 indgange (Lad os sige PORTB), mellem dem der er trykknapper. En høj tilstand, 1 på input tændes p1.0 og p3.0 når trykknappen er trykket én gang. Den anden skub tændes p3.0 men p1.0 vil blive tændt. Det samme gælder med 3 andre indgange, der hver især er designet til at tænde p1.1, 1,2 og 1,3. Btw, thx for at forsøge at HEP!

hej jeg tror, jeg fik, hvad du sagde jeg sendt en del af programmet, som indeholder tanken om at skrive resten jeg troede, du kan udfylde de tomme felter, hvad vil du? du vil have mig til at skrive hele koden? ml

Hej Jeg tror, jeg fik, hvad du sagde jeg sendt en del af programmet, som indeholder tanken om at skrive resten jeg troede, du kan udfylde de tomme felter, hvad vil du? du vil have mig til at skrive hele koden? ml
Sry mate, jeg har lige fået forveksles med din kode ... Nono, jeg naturligvis ikke ønsker, at hele koden. Anyway, thx.

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back