Hjælp, hvordan input en vilkårlig magnetisering signal i CST?

R

ryfnjust

Guest
Hej, Kan nogen fortælle mig, hvordan indgangen en vilkårlig magnetisering signal i CST?Jeg ved, at dette kan ske i XFDTD.Tak for din opmærksomhed.

Hej,

Du kan synthsize din egen excitation:
Gå til Forbigående Solver -> kig på den nederste del af dialogboksen, vil du se den ønskede valgmulighed.
Efter at du bliver nødt til at redigere den funktion ved hjælp af VBA-makro sprog.

Tag et kig på den manuelle / hjælp for yderligere informationer og eksempler.

Held og lykke,
P.

Tak for din opmærksomhed, Pushhead.Men excitation signal jeg ønsker at bruge alt for kompleks til at blive udtrykt af udtryk, og jeg ønsker ikke at tilnærme det ved interpolation.Bedste ønsker.

Kan du give et eksempel på det signal / model, eller pupose af simulationen?

P.

OC Pushhead.
I et to antenne system, ønsker jeg at fodre sende antenne med en generator signal at se, om en bestemt bølgeform, kan jeg på modtagerens antenne.
specifikt generatoren bølgeform er jeg ved ifft fra frekvens domæne-signal, så det er meget kompliceret at estimeres ved hjælp af et polynomium.
Tak:) p

hvorfor prøver du ikke bruger en opslagstabel med interpolering.

også, kan jeg ikke se nogen grund til ikke at bruge polynomier, kan du bruge polyfit på Matlab (jeg tror, der er også en bedre vejledning, som kan indbyrdes funktion ved hjælp af rationelle funktioner, men jeg er ikke sikker på navnet).Jeg tror, uanset komplekse signalet er du kan få det ved hjælp af en høj orden nok polynomium.

også bemærke, at nøjagtigheden af signalet er begrænset af den maksimale hyppighed indstillingen i mikrobølgeovn studie

hi, adel, jeg tror du har ret, men jeg tror, ved hjælp af en opslagstabel er lettere og mere ligetil, men hvordan kan du vide det tidspunkt skridt anvendt i simuleringen? Tak for Deres venlige hjælp.

du kan se Solver logfilen, den indeholder de tidsskridt, også under simulering statusmeddelelsen viser den tid skridt

Der er to måder at gøre dette i bruger defineret excitation, afhænger af, hvilken type signal, du har
(1) Brug ligning i VBA, såsom en sinus eller anden ligning profil.
(2) Brug ASCII tabel fil, første kolonne er på tide, anden kolonne er exciation amplititude.Dette kan være noget så du får data fra VNA eller TDR.derefter bruge CST buildin Makro importere filen som excitation.

CST MWS vil interpolation i tide trin.Hope this help

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back