[Hjælp], hvordan man beregner characteritic impedendance i CMOS

S

scuba

Guest
når jeg tegner en linje, w = 30um, længde = 100um.what's itimpedence?hvordan man beregner Z0. selv om jeg har kendt det substrat parameter (TSMC 0.18um).
eller som bog er relativ data.

Du kan overveje gerne microstrip linje på silicium.Hvis vi antager den relative permitivitet af silicium 11,7, og hvis vi kender det substrat, højde, som generelt er 100-300um, kan vi beregne karakteristiske impedans på denne transmission line.

Kan vi ikke??

Jeg vil prøve det.
Jeg har andre question.if beregner jeg Z0 i CMOS som microstrip linje.Hvordan kan jeg oversætte tab tangerer ledningsevne fordi jeg lige har ledningsevne i underlaget ikke tab tangent.hvad er deres forhold.eller har du nogle eksempler?
tak.

Gør dig selv en tjeneste, skal du hente SonnetLite (www.sonnetsoftware.com, jeg arbejder for Sonet).Installer er et par minutter.Så gør Hjælp-> Selvstudie og du er op til hastighed på Sonnet i omkring en time.Så fange din linie på CMOS, herunder substrat ledningsevne.Analysere det og du får S-parametre plus karakteristiske impedans og Eeff.Både Eeff og karakteristiske impedans er komplekse for lossy transmissionsledninger.

For at bestemme nøjagtigheden, analysere en anden gang med halv celle størrelse.Forskellen er set lig med den fejl af de mindre cellestørrelse resultat.Du bør være i stand til at få resultatet til ca / - 0,5% i Zo og / - 0,1% for Eeff meget let.

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back