Hjælp identificere transistor

M

mr_W

Guest
Hej,
denne ene er output driver til køretøjet ECU kontrollerer det brændstof injektor.Jeg har svært ved at opspore, hvoraf den ene er det.
Det har skrevet følgende om det:

89
15
5849-11

og har Motorola logo.

Tak
Beklager, men du skal login for at se denne tilslutningskrav

Jeg søgte alle databladene bøger jeg havde fra Motorolla, men jeg kunne ikke finde den.Det nærmeste, at jeg fandt var 5829, mine bøger er gamle, jeg tror, det ville ikke have det.
Er du sikker på at det
er en transistor?Det kunne være en thyristor, en spænding regulator osv. så mange typer af
3. ben halvledere.
Jeg håber, at du har bekræftet dette ene som den transistor ved at se på kredsløbet drift og den måde det
er tilsluttet.Tilføjes efter 7 minutter:Hvis du har identificeret, hvilken form for halvleder denne ene er, så kan du ca finde det ratingsystemer ved at se på de komponenter, hvor denne enhed er sammenkoblet.Så du kan have et løseligt indtryk, om det parameter.Hvis du vil erstatte med nogle andre en, får du en anden halvlederes passer ind i det sted.
Der
er en elektronisk udstyr kendt under navnet "Curve Tracer", der giver den afgørende detaljer for halvleder-og observationsområder de Spænding / Nuværende kurve.Jeg har kun læst om det i en bog, jeg ikke har brugt den, hverken jeg ved, at det kan hjælpe dig med at identificere eller ej.Måske den kan kontrollere, hvad enhed, du har med, og hvis det ikke
er defekt, måske kan det give dig den ønskede elektriske parametre.

Denne enhed blev bygget i'90 og måske endda før det, så det kan være, at Motorola leveret nogle komponenter med ikke-standard del nummer til Renault, der er bygget faktiske computer.

Anyway, som jeg gjorde yderligere forskning på braendstofindsproejtning controllere, viser det sig, at disse drivere anvendes som ON / OFF omkoblere kun.Og jeg er 99% sikker på, at det er transistor, som Q1 er trykt i nærheden af den komponent, og desuden er der små bogstaver BCE nær huller.

Jeg bare ikke tjekke (som der er 5 flere af disse, der er i funktionsdygtig stand), hvis de er PNP eller NPN type - så jeg kan få lignende transistor, der fungerer på 12V og bare få ampere strøm (injektionsmisbrugere, at det drev 15 ohm) at være på den sikre side.

Mit held er, at dette system bruger simple spænding drives injektionsmisbrugere, i modsætning til de mere komplekse nuværende begrænse dem.

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back