[Hjælp] Lav IF vs DLIF: der er egnet til GPS?

C

cmosbjt

Guest
I CMOS fuldt integreret receiver design, der er nogle arkitekturer såsom Lav IF.
Men der er Low IF og dobbelt Lav IF.
Jeg har læst nogle papirer om dem, synes det at DLIF er ofte bruges i trådløse LAN tranceiver mens mange mennesker bruger Low IF i GPS-modtageren design.
Alle kan fortælle mig hvorfor?
Hvilken arkitektur er mere velegnet til GPS?Tak.

Nogle gange (afhængig af den endelige anvendelse) er stadig bruges dobbelt konvertering, for at optimere modtagelse når integreres i mobiltelefoner.
http://www.betheltronix.com/products/gps/bt1575.pdf

Fordi operationen freq.af 802.11a er tæt på det dobbelte af OP freq.af 802.11b / g.Det er muligt at bruge en LO at nedkonvertere 802.11a på båndet 802.11b / g, så ned konvertere til lav IF baseband.Når de opererer på 802.11b / g, bare omgå
1. down konverter.

dsjomo wrote:

Fordi operationen freq.
af 802.11a er tæt på det dobbelte af OP freq.
af 802.11b / g.
Det er muligt at bruge en LO at nedkonvertere 802.11a på båndet 802.11b / g, så ned konvertere til lav IF baseband.
Når de opererer på 802.11b / g, bare omgå 1. down konverter.

Low-IF er helt sikkert et rimeligt valg.Men nul-IF topology er også velegnet til GPS-modtagere.
Valget af receiver topology bør også afspejle dit eget design præference.
(Tillad mig at bruge et eksempel: Low-IF receiver topology anses generelt for at være bedst egnet til Bluetooth. Du behøver dog også finde mange glimrende nulsats Hvis Bluetooth-modtagere, fordi de er godt udformet.)

Held og lykke!

Alle de bedste

DonJ wrote:

Low-IF er helt sikkert et rimeligt valg.
Men nul-IF topology er også velegnet til GPS-modtagere.

Valget af receiver topology bør også afspejle dit eget design præference.

(Tillad mig at bruge et eksempel: Low-IF receiver topology anses generelt for at være bedst egnet til Bluetooth. Du behøver dog også finde mange glimrende nulsats Hvis Bluetooth-modtagere, fordi de er godt udformet.)Held og lykke!Alle de bedste

Min pointe var, at lav-IF vil være tilstrækkelig til GPS-modtager, men du bør også overveje nul-IF også.

Du kan finde en hel del GPS receiver design i den åbne litteratur.

Alle de bedste

Tak.Jeg foretrækker Lav IF, nul-IF er vanskeligheden ved at frafiltrere den flimren støj og DC offset.Jeg tror, dobbelt lav IF er ikke nødvendigt.Nogen forslag?

Jeg læste nogle papirer i disse dage om GPS radio, nogle af dem bruger LIF og andre bruger DLIF.Lagt efter 5 minutter:Blandt dem DLIF er primært for billede afvisning Formålet mens LIF brug Flerfasemåler filter til at gøre arbejdet.

hej
se følgende link

http://www.edaboard.com/viewtopic.php?p=978273 # 978273

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back