Hjælp med diskrete forstærker reparation, plz?

J

J_Verschueren

Guest
Hej,

Jeg forsøger at reparere forstærkeren af en 12-kanals mixer / forstærker til et lokalt teater selskab.Hydraulikdiagrammer: http://users.telenet.be/jan..verschueren./Spirit_Pwstn1200_Schem.pdf (2.2MB PDF).

Problemet vedrører den rigtige kanal Effektforstærker (side 9).Da det kom til mig, det havde en DC spænding på output, udløser beskyttelsen kredsløb (side 10).

Den eneste ting, jeg kunne finde fejl i det var Spørgsmål 31 og Q32 (side 9 igen), som var meget lav på DC nuværende gevinst (12 i stedet for et minimum af 50).Erstatte dem "slags" rettet problemet i, at beskyttelsen kredsløb er ikke længere udløste imidlertid, bias strøm gennem denne forstærker er nu 850mA (bør 17mA), som er alt for meget, obiously, og der
er stadig en hel del af DC på produktionen i forhold til den anden side (70mV forhold til 5mV på venstre side).

Et hurtigt (i kredsløb) kontrol af de passive komponenter afslører ikke nogen åbenlyse fejl (jeg prøvet alle de transistorer ud af kredsløbet) og sammenligning indstille punkt spændinger mellem de to parter ikke kaste op store forskelle, medmindre den indsamlere af Q33 og Q34.I venstre (god) side (side 8 / Q11 & Q12) de er 2,00 V og-2.00V repectively, mens det i den (fejlagtige) højre side they're 1,75 V og-0.57V.Jeg spekulerer på, om dette er faktisk et tegn på en defekt komponent eller andet sted eller bare et resultat af at have alt for meget bias strøm gennem den effekt pkt.

Er der nogen intelligent måde at sortere dette ud (dvs. uden desoldering og kontrollere hver enkelt komponent på PCB kontrollere alle spor)?PCB design er dårlig, og kvaliteten af PCB i sig selv er fattige såvel.Jeg vil gerne undgå at gøre en masse lodning i denne ting.Jeg heller ikke vil bruge en uforholdsmæssig stor del af tiden på det, hvis muligt.

Enhver kommentar / hints værdsat.

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back