L
labtech725
Guest
Hej alle!
Jeg er nødt til at simulere en meget let antenne (en dipole) omgivet af en radome (a cilindrical eller sfærisk geometri) i mange forskellige tykkelser.
Jeg
har lige finde ud af, at hvis jeg ændre dimensioner af mine Air boks (Jeg
har gjort et cilindrical luft boks) min stråling ændrer sig en smule.
Har du nogen forslag fot størrelse luften kassen?
Jeg er nødt til at sammenligne resultaterne af stråling mønster med kun dipole (ingen radome omkring det) med stråling mønster af samme dipole med forskellig tykkelse radome omkring antennen.
Skal jeg bruge den samme luft boks dimensioner i alle de simulation at få sammenlignelige resultater?
Jeg
har læst i andre indlæg Jeg skal bruge en luft boks fra 2 til 10 gange lambda værdi.Men for 2,4 GHz (det
er min freq) det forekommer meget for simulator ..
Nogen forslag?
Thanks a lot.
Jeg er nødt til at simulere en meget let antenne (en dipole) omgivet af en radome (a cilindrical eller sfærisk geometri) i mange forskellige tykkelser.
Jeg
har lige finde ud af, at hvis jeg ændre dimensioner af mine Air boks (Jeg
har gjort et cilindrical luft boks) min stråling ændrer sig en smule.
Har du nogen forslag fot størrelse luften kassen?
Jeg er nødt til at sammenligne resultaterne af stråling mønster med kun dipole (ingen radome omkring det) med stråling mønster af samme dipole med forskellig tykkelse radome omkring antennen.
Skal jeg bruge den samme luft boks dimensioner i alle de simulation at få sammenlignelige resultater?
Jeg
har læst i andre indlæg Jeg skal bruge en luft boks fra 2 til 10 gange lambda værdi.Men for 2,4 GHz (det
er min freq) det forekommer meget for simulator ..
Nogen forslag?
Thanks a lot.