[Hjælp] Memory krav i Sonnet

N

northwilliam

Guest
Hej, jeg er en nyere i elektromagnetiske simuleringer, og jeg bruger Sonnet at simulere. Jeg tegner et mønster, der har dobbelt lag af metaller og forsøge at analysere det i Sonnet. Hukommelsen Kravet er cirka 3,4 GB, og min pc har 12 GB hukommelse. Men når jeg analyserer det, en "out of memory" fejl ske. Jeg ved ikke hvorfor, da den ønskede hukommelse er mindre end hvad min pc har. Er der nogen der ved, hvordan man kan løse det? Når jeg vælger "hukommelse gemmes", hukommelsen kravet reduceres til 1,7 GB, og så det kan køre. ps. min CPU er Intel Core i7 930, bundkort er Asus P6T SE, OS er Windows XP x64 Edition. Thanks. William

Hej, hvad Sonnet bruger du? Ældre versioner vil ikke understøtter 64-bit, så de er begrænset problem størrelse til 2GB max. "Memory redde" reducerer matrix størrelse ved at gemme tal i "enkelt numerisk præcision", som øger den numeriske støj ved lav frekvens. Også denne sinker analysen, fordi visse avancerede processor funktioner ikke kan bruges med enkelt præcision numre. For at opsummere: bruge denne mulighed med omtanke. Her er nogle tips til effektiv meshing i Sonnet: http://www.muehlhaus.com/files/Efficient% 20Meshing% 20i% 20Sonnet.pdf Venlig hilsen Volker

Undskyld, jeg undlod at vedhæfte filen i det tidligere svar, og re-vedhæfte det nu. William

Kære volker_muehlhaus, tak for dit svar. Min Sonnet version er "Sonnet 9,52", og er det for gammel til at passe til 64-bit OS, så designet mønster ikke kan overstige 2 GB hukommelse? Hvis det er, hvad skal version, jeg bruge? Jeg læser Deres fremragende artiklen "Effektiv Meshing i Sonnet" og forsøger om jeg kan ændre stil undersektioner (ændring fra trappe til konform). Vedhæftet er det mønster jeg køre (det skal være en smal bandpass filter), og vil du have nogen forslag til at reducere den hukommelse krav eller at forkorte den tid til at analysere? Mange tak. Best, William

Hej William, korrekt, er den gamle Sonnet 9,52 begrænset til 32bit/2GB. Du bør opgradere til Sonnet 12, som kan gøre større job (64 bit) og har mere effektive net til denne form for geometri. Med venlig hilsen Volker

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back