Hjælp mig med at beslutte emnet PhD relateret til ADC design

U

Usman Hai

Guest
Hej alle,
det lyder dumt at spørge om mit topic af ph.d., men jeg har brug for nogle få kommentarer fra ledende gutter.Jeg gør nogle forskning i ADC område i nogle måneder.Jeg behøver blot at høre fra dig, at det kunne være et nyt område i ADC design som du kan forudse for nærmeste fremtid.Jeg ved nu digitalt bistået ADC er populære, og jeg ved, at der er mange spørgsmål nu en dage, der kunne føre til fulde ph.d.-afhandling, men hvis du kan give din personlige mening, at hvis blev bedt om at starte PhD i nogle specifikke område med ADC, hvad du vil vælge og hvorfor?
Jeg ved sin generelle emne, men der kender din par linjer vil ændre min (eller en andens) løbet af ph.d.-afhandling.
Tak
/ Noman Hai

Efter min mening,
1) i høj opløsning med høj båndbredde ADC vil være nødvendigt i fremtiden.
2) lav effekt er også nødvendig.
Ovennævnte betingelser er i strid, men hvis du kan presse disse grænser furter, ur værker er helt uvurderligt.

Du må ikke forsøge at kopiere aktuelle emner fra Industrial Engineering.Prøv at regne ud, hvor for eksempel er den grundlæggende magt grænse for ADC omstillingsomkostningerne.Jeg vil give dig et eksempel: Der er dette crasy antal

"Figur Fortjenstkors"

som er den energi, der anvendes for hver konvertering skridt.Men antallet af skridt er

2 ^ ENOB

Hvis du har en pipeline, en successive tilnærmelse du brug for lidt mere end ENOB trin.

Foretag en kritiker, at dette er en arbitray nummer og ikke andet end reklame stemning.

Eller et andet emne.Regne ud, hvorfor der er et meget lavt jitter kravet om en ADC men en mixer med samme spec har en støj gulv som er 10's
of dB bedre.

Eller fuldstændig kalibrering af alt: Gain, Offset, Nonlinearity, Interleave Timing, Frekvensgang Uoverensstemmelse ....

I Pipelined ADC kan du prøve OTA deling og reducere strømforbruget på samme tid forsøge at øge båndbredden ..Det kunne være et godt projekt ..Prøv at finde ud af nogle problem erklæring i denne ..

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back