Hjælp mig med at bygge et PA load-pull

R

rfsurfer

Guest
Hej, er det altid en udfordring at gøre load-træk på en power FET med store gate periferien som 18mm. Siden input / output impediance er så lav som flere Ohm, meget ofte fjerdedel af bølgelængde bruges til at bringe impedans højere Løvel. Men denne form for struktur har smalle båndbredde. Er der nogen vide bedre måder at gøre dette? Et andet spørgsmål er svingning, da lille matcher sideløbende med loadpull bestyrelsen, svingning er alle, hvor over smith chart. Enhver anbefaling?

Vfone, papiret er ikke helt relevant for load-pull. Alle kan kaste lys over de bærende træk board spørgsmål, jeg nævnte før? Thanks

gjorde u kontrollere om belastning trække i Steve Cripps bøger khouly

Der ingen grund til du ikke kan bruge klumpet elementer til en pre-matchende transformer. Du kan så tune var forpligtet til at flytte båndbredde. Men hver setup kræver stativ charachterization. Hvis man antager, 1 eller 2 belastning trække measuremnts er gode nok til en masse FETs så må du også gå ud fra, at flere FETs er identiske nok, at du kan bygge flere opsætninger af forskellige line længder. Der er er nogle tuneable underlag materialer, men de er formentlig ikke-lineære er store effektniveauer og kan ikke give Er interval at være umagen værd. Sælgerne vil sælge dig "præ-matchning" tunere, men det er usuually wastefull da problemet er tabet mellem tuner og DUT. Så .... Andre end flere kampe der er virkelig ingen måde at komme omkring dit problem. For så vidt angår svingninger angår, ville jeg ikke bruge skævhed tees der passerer gennem de tunere. Teestederne skal være en del af armaturet, der støder op til DUT. Porten netværk har behov for at give en lav modstanden ved opsigelse ved lave frekvenser. Du kan få høj gate strømme. Sometiem enhederne er så ustabil, du skal bruge in-band stabilitet, såsom serier R | | C. Dette netværk vil nu være en del af DUT.

Tak for input, som er virkelig nyttige. Vi gjorde design flere armaturer med forskellig længde til kvartal af bølgelængde transmission. λ / 4 transmission linje bruges også til fm fodring på vores loadpull bord, frem for at bruge eksterne skævhed Tee. Det forekommer mig λ / 4 på DC vej kunne være den ulejlighed maker for svingning vi så. Vi ser meget bedre stabilitet, når du laver loadpull på en almindelig prøve bord, hvor en slået inductor efterfulgt af en dæmpning modstand bruges til gate bias.

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back