Hjælp mig med at debugge en Verilog kode for en. Dat. fil

U

UFK

Guest
Hiii Iv forsøgt at køre netop dette stykke kode til en. Dat-fil. kan nogen venligst hjælpe mig debug? det holder giver mig følgende fejl modul har ingen havn. Jeg lavede en dat fil, som følger:. @ 002 11111111 01010101 00000000 10101010 @ 006 1111zzzz 00001111 Please hjælp mig med det.

Forklar hvad du forsøger at gøre. Din beskrivelse siger intet. Og tilføje koden, uden at det kan vi ikke debug det.

hiii im så ked af det, im så stresset jeg glemte at tilføje koden. Dens som følger: modultest; reg [07:00] hukommelse [07:00]; heltal I første begynder $ readmemb ("init.dat", hukommelse); for (i = 0; i

Her er problemet:
modultest
Du bør have mindst en port, for eksempel et ur port. Placer en port, selvom du ikke har brug for det: modultest (input CLK) Det burde løse problemet

Takket være en masse. Det løste mit problem. Det begyndte at give mig andre fejl om min init.dat fil dog: ((

Du kan være mere specifikke om disse fejl. Måske kan vi gøre noget ved dem også. Advarsel: Jeg tvivler på du kan gemme Z værdier i registre!

Tak for din hjælp. Ill være lidt mere konkret om, hvad im forsøger at gøre her. Mit projekt handler om at anvende SPIHT algoritme på FPGA. Im forsøger at læse en billedfil på Verilog. Jeg fik forslag med at konvertere et billede i matrix ved hjælp af imread kommandoen fra Matlab og derefter gemme den matrix værdier som en txt-fil i Verilog bruge adresser som @ 002 etc for en vis række koefficienter. Min init.dat fil var et eksempel kode jeg prøvede for et fremtidigt større matrix. Nu, at dets give mig mærkelige fejl im tilbage på udgangspunktet. Nogen forslag? [Size = 2] [color = # 999999] Lagt efter 2 minutter: [/color] [/size] Her er de to fejl, at jeg fik linje 28: Værdi 186286124 findes på linie 1 er ikke binære i Call of systemets opgave $ readmemb. FEJL: Xst: 2634 - "test.v" linje 29: For loop stopbetingelse bør afhænge af loop variabel eller statisk.

Det er de to fejl, at jeg fik linje 28: Værdi 186286124 findes på linie 1 ikke er binære i Call of systemets opgave $ readmemb. FEJL: Xst: 2634 - "test.v" linje 29: For loop stopbetingelse bør afhænge af loop variabel eller statisk.

Første fejl: er der noget i din dat fil, som ikke er 0 er eller 1 er.? Anden fejl: Du skal bruge "begynde" og "end" instruktioner for at lukke "for" loop
for (i = 0; i

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back