Hjælp mig med at designe en tyverialarm, der tænder efter 3 forkerte adgangskoder indtastet

E

expert

Guest
Jeg vil gerne DESIGN en tyverialarm til mit projekt at specifikationen er, når brugeren KEY-i den forkerte PASSWORD TIL 3 GANGE SÅ DEN ALARM vil advare Er der nogen har en idé TAT BRUG PIC16F877 til grev 3 gange (USER KEY-IN Forkert password), så giver et signal at advare ALARM?

UR Spørgsmålet er ganske bredt ... Har du allerede fået tastaturet fungerer korrekt? Og hvad sprog er u programmering i?

[Quote = phluxor] ur spørgsmål er ganske bredt ... Har du allerede fået tastaturet fungerer korrekt? Og hvad sprog er u programmering i? [/Quote] Jeg bruger ASM sprog til at konstruere design. Ja, mit tastatur er fungere ordentligt, og sender og modtager også arbejde ordentligt. Men da jeg ønsker at forbedre design med tilføjelse af en alarm. når nogensinde brugeren nøgle-i forkert adgangskode mere end 3 gange så vil det advare alarmen ved mikrochip (PIC16F877), men det største problem er, at jeg duno hvordan man bruger ASM sproget til at skrive den kodning, der i stand til at tælle 3 gange så udsende et signal til alarm kredsløb. thxs for ur opmærksomhed!

[Quote = ekspert] [quote = phluxor] ur spørgsmål er ganske bredt ... Har du allerede fået tastaturet fungerer korrekt? Og hvad sprog er u programmering i? [/Quote] Jeg bruger ASM sprog til at konstruere design. Ja, mit tastatur er fungere ordentligt, og sender og modtager også arbejde ordentligt. Men da jeg ønsker at forbedre design med tilføjelse af en alarm. når nogensinde brugeren nøgle-i forkert adgangskode mere end 3 gange så vil det advare alarmen ved mikrochip (PIC16F877), men det største problem er, at jeg duno hvordan man bruger ASM sproget til at skrive den kodning, der i stand til at tælle 3 gange så udsende et signal til alarm kredsløb. thxs for ur opmærksomhed [/quote] Du kan prøve dette:!: En ting du kan gøre, tæller den kontinuerlige tre forkerte adgangskode poster hvis de er sande og tænd derefter alarm ellers vente til næste post. Ind imellem hvis du vil have ret til indtastning af adgangskode, derefter nulstille tælleren for forkert adgangskode.

[Quote = H_D_R] Du kan prøve dette:: En ting du kan gøre, tæller den kontinuerlige tre forkerte adgangskode poster hvis de er sande og tænd derefter alarm ellers vente til næste post. Ind imellem hvis du vil have ret til indtastning af adgangskode, derefter nulstille tælleren for forkert adgangskode. [/Quote] Ja, dette er wat jeg WAN men jeg dunno, der registrerer eller instruktion kan fungere som tælleren til at tælle 3 gange så advare alarmen ... ....... kan u give mig en idé? men alligevel, thxs for kommentaren

Du skal skrive noget kode, der sammenligner brugeren input med stiften. Hver gang bruger får det forkert tilvækst en tæller. Hvis brugeren får det rigtigt nulstille tælleren. Hvis tælleren når op på 3 lyd alarm og nulstille tælleren. Undskyld jeg dont know PIC assembler, men dette bør give dig en idé

[Quote = davidgrm] Du skal skrive noget kode, der sammenligner brugeren input med stiften. Hver gang bruger får det forkert tilvækst en tæller. Hvis brugeren får det rigtigt nulstille tælleren. Hvis tælleren når op på 3 lyd alarm og nulstille tælleren. Undskyld jeg dont know PIC assembler, men dette bør give dig en idé [/quote] thxs for den kommentar, men er der nogen kender de specifikke registre og kodning til at skrive en tilvækst tæller?

[Quote = ekspert] yeah, det er wat jeg WAN men jeg dunno, der registrerer eller instruktion kan fungere som tælleren til at tælle 3 gange så advare alarmen .......... kan u give mig en idé? men alligevel, thxs for kommentaren [/quote] Desværre har ikke brugt PIC. Jeg kender ikke PIC-forsamling. Uanset hvad er det processoren, men logik vil være næsten ens. Lad mig prøve .. Gør sådan her. 1.) Store 3 på ethvert frit registret, der ikke anvendes i din kode eller bruge Tryk og POP. (Fx lad os sige r1). 2.) Tage endnu et registrere og gemme nummeret af forsøg her. (Fx lad os sige r2 = 0). 3.) Indtast adgangskoden og sammenlign det. 4.) Hvis det er sandt, så ikke noget problem og nulstille antallet af forsøg og nulstille flag. 5.) Men hvis det er falsk så flaget bør fastsættes, og antallet af forsøg, steg med 1 og nulstille flag. 6.) Sammenlign r1 = r2. 7.) Hvis det er sandt tænd derefter alarm. 8). Else gå til næste sammenligning (gå til trin 3). Håber så det vil hjælpe dig .. Prøv det og svare status.

[Quote = H_D_R] Beklager har ikke brugt PIC. Jeg kender ikke PIC-forsamling. Uanset hvad er det processoren, men logik vil være næsten ens. Lad mig prøve .. Gør sådan her. 1.) Store 3 på ethvert frit registret, der ikke anvendes i din kode eller bruge Tryk og POP. (Fx lad os sige r1). 2.) Tage endnu et registrere og gemme nummeret af forsøg her. (Fx lad os sige r2 = 0). 3.) Indtast adgangskoden og sammenlign det. 4.) Hvis det er sandt, så ikke noget problem og nulstille antallet af forsøg og nulstille flag. 5.) Men hvis det er falsk så flaget bør fastsættes, og antallet af forsøg, steg med 1 og nulstille flag. 6.) Sammenlign r1 = r2. 7.) Hvis det er sandt tænd derefter alarm. 8). Else gå til næste sammenligning (gå til trin 3). Håber så det vil hjælpe dig .. Prøv det og svare status. [/Quote] thxs for den ide, vil jeg prøve det først!

Jeg har to versioner af det samme alarm af bladet lukkede EPE, jeg har PCB

Hvor er din souce kode???? for dette ..... Jeg mener ASM-fil .......

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back