Hjælp mig med at finde en 95 MHz sender til trådløse hovedtelefoner

A

abishek

Guest
de fleste af u vil vide en trådløs hovedtelefon har en sender og en modtager ... enhver radiomodtager kan bruges som modtageren kun, at det har brug for at tune ind på den frekvens senderen .... jeg forsøger at opbygge en transmitter til at sende på nogle frekvens sige 95 MHz .... hvis nogen af ​​u kan foreslå et godt kredsløb for trasnmitter med kredsløb detaljer og en let tilgængelig IC ...... Thanks guys cheers

her er TX induktoren i kredsløbet er fremstillet fra 4 til 5 vikling af kablet rundt om en pen er det for let at der, hvis man n't fandt transistoren i kredsløbet anvende enhver rf npn transistor for eksempel bf199: D

for modtageren i rådgive dig til at bruge tda7000 FM-modtager chip

Hvad xactly er electret mikrofon ... hvor følsom er det? ... Jeg har brug for noget, der passer både i en RF-stik / mikrofon stik .....

simpelthen en kondensatormikrofon du kan bruge en fundet i din mobiltelefon, den ene findes i computerens mikrofon, der er to typer 2 ben og 3 ben bruge de 2 ben, hvis du didn, t finde den bruge 3 ben bruge den midterste ben med en af ​​de to andre ben til at teste denne kreds skal du bruge en FM-radio: D

ikke en FM-sender kræver en graduering / høj frekvens luftfartsselskab? og hvordan vil en kondensator hjælp .... lyd fra en TV / Audio-systemet nødt til at gå til senderen uden at komme ud af højttaleren af ​​systemet ...... hvis u kan xplain kredsløbet, eller hvis nogen kan .... vil være til stor hjælp tak på forhånd skål

kredsløbet er en oscillator, der virker ved ca .. 100MHz, når vi lydsignal injiceres til basis på transistoren det forårsager ændringer i kapacitans af transistoren, som igen ændrer frekvensen ==> FM-modulator lydsignalet er taget fra condencer mikrofonen og forstærkes derefter gå til modulator / oscillator kan du fjerne mikrofonen og få lyd signal fra udgangen af ​​jer Walkman / tv / (nogen ting du drømmer om), og tilslut den til dit kredsløb dette kredsløb kan modificeres til at danne en Telefonforbindelse fejl held og lykke: D

Hvis du vil TX og RX chips, så tjek dette websted.

tak Ramy GAD ... håber kredsløb værker ... vil fortælle u når jeg riggen op også fortælle mig om telefonen fejlen .....

vil enhver radiomodtager arbejde med dette kredsløb eller skal jeg have FM-chip, der u specificeret 0,1 mikro Henry spole virker også ret? (i stedet for pennen) ... mindre pladskrævende thats y .... thanx

0.1micro henry induktortypen er god løsning, men det er ikke til rådighed i mit land, så jeg er nødt til at vikle mine egne spoler du kan bruge hvilken som helst FM-modtager til dette kredsløb, kan du bruge TDA7000 jeg testede det, og det er for nemt for begyndere

hey Ramy jeg rigget banen ..... jeg er ikke i stand til fange signalet .... kun at omkring 98,2 MHz theres støj i modtageren .... hvad var Xact frekvensen u modtog det på? Jeg forsøgte output fra en pc/mp3player...both dont set til at arbejde så hjælpe mig thanx

undskyld for at være sent på svar: D frekvensen af ​​kredsløbet f = 1 / (2 * pi * √ (L * C)), hvor L = 0.1μH og c er var. tilpasse c for at ændre frekvensen for at teste kredsløbet jeg råder dig til at bruge en mikrofon først, hvis du ønsker at bruge enhver audio sourse forsøger at gøre lydniveauet lavt (gøre volumen lav) til avoide destortion du fortæller mig, at du modtager en tone på en bestemt frekvens er du sikker på, at det er fra tramsmitter? tænde for senderen slukket og tjekkisk er der en tone? hvis der er en tone så disse tone er fra støjen fra strømforsyningen forsøger at bruge batterier, de har ingen støj. (& the cricuit er woking) Jeg har et kredsløb, der kaldes rf prob det teste eksistensen af ​​enhver rf kilde det kan hjælpe dig Bemærk: Du må ikke bygge kredsløb på ethvert brød bord vil det ikke fungere plz svar: D

Hej Ramy har brugt batterierne ony, men har bygget det på en breadboard kun ... hvor skal jeg ellers nødt til at bygge det?? og den C i benyttes en trimmer (variabel kondensator) .... plz hjælp tak

undskyld for at være sent svar du nødt til at bygge det på Vero bord (jeg har stavemåde er at skrive) og soldat din komponent ikke bygge det på breadboard som har mange parasits kapacitans Lektion nummer ét i RF bygger ikke nogen noget på breadboard plz svar: D

Hej, jeg har simuleret din FM-senderen er PSpice og jeg tror, ​​der skal være en sinuskurve på samleren af ​​modulatoren transistoren, men jeg ser intet kun 9 volt. Hvorfor er det? mange tak

[Quote = elockpicker] Hej, jeg har simuleret din FM-senderen er PSpice og jeg tror, ​​der skal være en sinuskurve på samleren af ​​modulatoren transistoren, men jeg ser intet kun 9 volt. Hvorfor er det? [/Quote] Signalet fra mikrofonen er kun 5mV og kollektor af transistoren, vil forstærke det om 64 gange, hvis det var partisk bedre. Jeg beregnet, at med et nyt 9V batteri modulatoren transistoren er mættet med en opkøber spænding på 0.2V. Når batterispændingen løber lidt ned så modulatoren transistor vil begynde at arbejde, men bliver cut-off, som spændingen falder mere. Det er en forfærdelig kredsløb, der driver sin frekvens over det hele. Det har ikke præ-vægt, så det lyder dæmpet, når hørt på en FM-radio. Det er mono, ikke stereo.

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back