Hjælp mig med at forstå denne ligning (DFT)

M

mehtesham

Guest
Hej alle x [n] - DFT (N-point) -> X [k] - IDFT (M-point) -> y [n], hvordan vi kunne finde y [n] i form af x [n ]? (For både M ≥ N og M

Generelt DFT er diskret tid, men kontinuerlig frekvens. Når DFT frekvensen variabel er diskretiserede er det normalt stadig kaldes DFT. FFT er et effektivt middel til at beregne DFT med diskrete frekvenser. cheers ... [Size = 2] [color = # 999999] Lagt efter 11 minutter: [/color] [/size] Hej igen, nogle flere detaljer for emnet ... [Color = DarkRed] Fast Fourier Transform (FFT) er simpelthen en klasse af specielle algoritmer, der gennemfører den diskrete Fouriertransformation med betydelige besparelser i datamatisk tid. Det skal påpeges, at FFT ikke er en anden transformere fra DFT, men snarere blot et middel til at beregne DFT med en betydelig reduktion i antallet af de krævede beregninger. [/Color] bedes kassen dette link for detaljerede oplysninger om den DFT: http://www.cage.curtin.edu.au/mechanical/info/vibrations/tut4.htm

Jeg er meget interesseret i dette emne fordi jeg studerer DFT og FFT. Kan nogen hjælpe med nogle Matlab eksempel eller en web, hvor vi kunne finde dem?.

hej Ved besvarelsen mehtesham, tror jeg, at i tilfælde af, at M! = N u kan ikke finde et udtryk til at forholde X og Y. de onl måde, der kan hjælpe u læser upsampling og nedsampling cocepts i descrete-tiden domæne. (En detaljeret info er saied DSP ved Oppenheim ---> er tilgængelig i EDAboard). Læs RHE begreber og konkludere. Skål

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back