Hjælp mig med at gøre kilometertælleren kreds til en scooter

D

david90

Guest
Jeg forsøger at gøre en kilometertæller for min scooter. scooteren er motoriseret, og er temmelig lille (22 lbs). Jeg tænker på en magnetisk pickup-type sensor og bruge AVR til at behandle impulser fra sensoren. Hvordan gør sensoren? Jeg ved, hvordan det arbejde, men min viden er ikke for dybt.

For distance / hastighed måling, vil du kun brug for én pick-up enhed, som i dit tilfælde, kan være en Hall sensor eller en lille reed switch. Du kan prøve at vedhæfte en disk til akslen og lim flere små permanente magneter. Jo flere af dem har du jo bedre aflæsning vil blive .. Anden mulighed er baseret på den samme disk, men denne gang vil du bore huller i stedet for limning magneter, og som sensor og pick-up enhed, du vil bruge en LED diode kombineret med en Fototransistor. Denne komponent ligner en lille bro med et hul i midten til at indsætte disk med borede huller. Resten er bare beregninger af antallet af pulser per gang .. Regards, IanP

Bruger reed switch pålidelige? Er de ikke mechancial og ikke solid state?

Personligt ville jeg foretrække en hall sensor i løbet af reed switch, og, ja, det er mekanisk anordning. Men disse switche er meget pålidelige, da de ikke opererer i tilstedeværelse af luft (ilt), så hvis du har dem - brug dem. Regards, IanP

hvilken slags impulser gøre hallsensorer output? Har du brug for at forstærke eller tilstand signalet, før du indtaster til avr?

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back