Hjælp mig med at konvertere ur fra 8515 til tiny84

J

juan_vale

Guest
Hej, jeg er ny her, men jeg ser en masse gode råd på forum. Jeg forsøger at konvertere et lille program, der fungerer på en 8515 at arbejde på en tiny84. Jeg har meget begrænset erfaring med programmering, min side er loddekolben, men jeg prøver. Jeg har AVR Studio 4,19 og trin i 8515 har ASM igennem og kan se hvad der sker, men jeg prøver at finde ud af hvordan du får den eksterne klokke til at arbejde på tiny84 som "uret i" er også en I / O-pin . Hvis jeg programmet DDRB så PB0 vil være en I / O ben, og ikke uret i. datablad siger, at hvis den programmerede som data pin så vil det ikke fungere som ur i. håber nogen kan forklare det til mig ... tak.

Se afsnit 10.1.1 om datablad for hvordan man konfigurerer I / O-pins [url = http://www.futurlec.com/Atmel/ATTiny84.shtml] ATTiny84 Datablad [/url] Alternativ funktion PB0 er ekstern ur input. For at aktivere eksternt clock input, må man flytte "0000" til CKSEL sikring bit no. 0-3.

OK .. tak ... så CKSEL har prioritet over DDRB, når jeg sætter CKSEL = 0000 så PB0 vil kun fungere som ur.

DDRB kun sætter retningen af ​​PIN-kode (input output), når stiften funktion er sat til I / O, men sikringer faktisk indstillet, hvis ben vil være en ur-indgang eller I / O. Så det første du indstiller funktionen af ​​stiften ved hjælp af sikringer og hvis det er I / O du bruger DDRB at angive retningen. Alex

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back