Hjælp mig med at løse en ligning!

H

hamidr_karami

Guest
hej alle Du skal løse dette / inf | | (x ^ (u-1)) * sin (x) dx =??? | / 0 farvel

hi steve10 tak for det / inf z ^ (-u) Pi Jeg kender | -------- DZ =------------ / 0 1 + z ^ 2 2 * sin ((1-u) * pi / 2) men jeg kan ikke udlede det. bedes du udlede det for mig.

[Quote = hamidr_karami] hi steve10 tak for det / inf z ^ (-u) Pi Jeg kender | -------- DZ =------------ / 0 1 + z ^ 2 2 * sin ((1-u) * pi / 2) men jeg kan ikke udlede det. bedes du udlede det for mig. [/quote] Ovenstående er direkte citat fra din sidste besked. Kan du læse det? Har du forventer jeg kunne læse den? Er du seriøs omkring dit spørgsmål, eller er du bare fjoller rundt her? Under alle omstændigheder, vil jeg stadig gøre en gæt og forsøge at besvare det nu, men ikke senere. Prøv at beregne Integrer [z ^ (-u) / (1 + z ^ 2), {z, 0, Infinity}]? Der er et par måder at løse dette integrale. En af dem er via infinte produkt af synd [x]. Processen er ganske lang og, foelgelig, vil vi glemmer det. Den nemmeste måde (for mig) ville være ved hjælp af Residuesætningen. Her er de trin: 1. Set f (z) = z ^ (-u) / (1 + z ^ 2) (Læg mærke til at, -10. Resten kun involverer nogle algebraiske operationer. Held og lykke.

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back