Hjælp mig med at løse nogle differentialligninger

C

comnint

Guest
Please hjælp mig for at løse denne differentialligning ligning er i vedhæfte fil [/img]

Jeg prøvede at gøre mit bedste stadig don? t nogen, hvordan det kan løses????

Også mig. I begyndelsen troede jeg, at dette er bare en almindelig diff ligning, ligesom: y '= y + x men det er virkelig et stort problem, når y' er i nævneren som denne 1 / y '= 1 / y + 1 / x Dette diff ligning ikke har den form, som enhver, at jeg har lært før. Måske er det bare fordi jeg ikke ved hvordan man bruger sub-variabel. Men jeg tror der er nogle diff ligninger at have rod, der ikke kan udtrykkes ved normale funktioner, som vi har kendt. Er der nogen her ved, hvordan man kan bevise roden af denne diff ligning ikke kan udtrykkes ved normale funktioner som sin, cos, eksponentiel, polynomical ,...?

Jeg er også meget interesseret i løsningen af denne differntial ligning. Jeg har også prøvet hårdt nok, men uden held. Det synes at være en ikke-lineær differntial eq. -Nand_gates

Jeg vil foreslå dig at prøve Fouriertransformation. Det kan hjælpe på problemerne med 1 / y '.

Hvorfra du fik denne forskellen eq. der kan også bidrage til at løse det!

Differentialligning, hvis løsning satifies eksistens og entydighed kan løses ved hjælp af Lie-algebra. Problemet er så at finde en egnet infinitesimale transformation, som kan optages af ligningen selv. Mere information i den klassiske bog "symmetrier og differentialligninger" GWBluman, S. Kumei, Springer-Verlag 1989. En kraftfuld pakke til Mathematica udviklet af Gerd Baumann er fås i sin bog "Symmetri Analyse af differentialligning med Mathematica".

Du kan altid forsøge at omdanne differentialligninger, vinde Fourier og Laplace ganske altid er den bedste måde

Bedes du skrive følgende i et ark papir til en bedre forståelse af udtrykkene dy / dx = (x * y) / (x + y) y '= dy / dx så, (x * y') + (y * y ' ) = (x * y) y + (x * y ') + (y * y') = y + (x * y) d (xy) / dx + .5 d (y ^ 2) / dx = y ( 1 + x), I / yd (xy) + [(0,5 / y) d (y ^ 2)] = (1 + x) dx Jeg ved ikke hvad jeg skal gøre efter dette, måske det kan være meget brug Regards drdolittle: )

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back